Carrefour ogranicza ilość tworzyw sztucznych w opakowaniach marek własnych

Carrefour ogranicza ilość tworzyw sztucznych w&nbspopakowaniach marek własnych

Carrefour w tym roku wprowadził do sprzedaży nowe butelki wody o pojemności 5 litrów, w których zintegrowano uchwyt butelki z etykietą oraz dodatkowo zmniejszono jej wagę. Efektem było zaoszczędzenie na każdej butelce blisko 10 gramów plastiku.

W całym 2022 roku Carrefour zredukował zużycie plastiku o 112 ton.

Cele opakowaniowe już przewyższyły zakładany plan

Carrefour podejmuje kroki w ramach realizowanej strategii Transformacji Żywieniowej. Działania sieci skierowane na realizację celu opakowaniowego zgodnie z klasyfikacją CSR index sprawiły, że w roku 2023 cel ten został zrealizowany w 125,8% w stosunku do zakładanych planów.

Sieć, między innymi, zmniejszyła masę 5 litrowej butelki wody mineralnej prawie o 10 gramów, bez uszczerbku na właściwościach opakowania.

Ponadto, jako jedyna firma na polskim rynku, zintegrowała uchwyt butelki z etykietą. W ofercie produktów chemii domowej marki własnej, wszystkie butelki żeli do naczyń i płynów do płukania, wykonane są w 100% z recyklatu.

Redukcją plastiku w opakowaniach zostało do tej pory objętych 165 produktów marek własnych, a podejmowane działania są innowacyjne na tle firm konkurencyjnych.

Carrefour wyprzedza konkurencję

Carrefour kieruje się zasadami proekologicznymi i nie czekając na wchodzący w życie 3 lipca 2024 r., obowiązek trwałego przymocowania nakrętek do butelek, już teraz wprowadził tę zmianę w opakowaniach marek własnych.

Obecnie, wszystkie kartony soków i nektarów o pojemności 1 litra są wyposażone w przymocowane korki, a z początkiem przyszłego roku, kolejne produkty zmienią swoje opakowania, zgodnie z obowiązkiem.

Wprowadzenie tego typu zmian, jako jedna z pierwszych sieci na rynku, to dowód na nieustanne dążenie Carrefour do sprzedawania bardziej zrównoważonych i ekologicznych produktów.

Lider trendu refill w Polsce

Refillomaty to technologia powoli podbijająca europejski rynek. Możliwość napełnienia własnego, wielorazowego opakowania potrzebnymi produktami, to nie tylko ekologiczna zmiana, ale także oszczędność finansowa dla klientów.

Carrefour Polska, w grudniu 2022 roku, jako pierwsza sieć w Polsce, udostępniła klientom hipermarketu w C.H. Westfield Arkadia refillomat z produktami drogeryjnymi, marki własnej. Obecnie sieć testuje koncept w dwóch hipermarketach.

Dzięki zastosowaniu, zyskujących na popularności rozwiązań refillingowych, sieć może ograniczyć liczbę sprzedawanego plastiku, jednocześnie zachęcając klientów do wykorzystywania go wielokrotnie.

Oba dostępne punkty oferują 8 produktów z kategorii chemii domowej w atrakcyjnych i konkurencyjnych cenach. Sieć ma już zaplanowany dalszy rozwój tego rozwiązania.

Redukcja plastiku w opakowaniach marki własnej jest integralną częścią długoterminowej strategii zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. Wprowadzane przez nas rozwiązania nie tylko przyczynią się do redukcji odpadów, ale także obniżą cenę sprzedawanych produktów. Zauważamy rosnące zainteresowanie Polaków ideą zero waste, dlatego zamierzamy systematycznie rozwijać nasze projekty w ramach programu Droga Do Zero Waste.

Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska

Znakomita większość działań proekologicznych Carrefour Polska, podejmowana jest w ramach programu Droga Do Zero Waste.

Koncentruje się on na ograniczeniu zjawiska marnowania jedzenia, generowaniu mniejszych ilości odpadów oraz wykorzystywaniu opakowań wielokrotnego użytku, co ma przełożenie na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska.

Projekt zakłada zarazem akcje edukacyjne, rozwiązania biznesowe, jak i innowacje wpływające na bardziej ekologiczny charakter sklepów.


Fot.: mat. prasowe
 

Reklama