Czy inwestowanie w niskie ceny było opłacalne? Lidl notuje dużą roczną stratę

Czy inwestowanie w niskie ceny było opłacalne? Lidl notuje dużą roczną stratę

Mimo imponującego wzrostu sprzedaży brytyjski oddział Lidla ogłosił stratę w wysokości 75,9 miliona funtów za 2022 rok. Raporty finansowe ujawniły, że sprzedaż dyskontera wzrosła w tym czasie o blisko 19%. Nie uchroniło to jednak detalisty przed rosnącymi kosztami.

Znaczna ekspansja Lidla w UK

Podczas 12 miesięcy zakończonych w lutym br. Lidl w Wielkiej Brytanii odnotował 9,3 mld funtów sprzedaży. Oznacza to, że detalista osiągnął 19% poziom tempa wzrostu.

Jednocześnie, jak podaje RetailGazette, Lidl GB zwiększył swoje udziały na rynku z 6,1% do 7,1%. To niewątpliwie jeden z najszybszych wzrostów notowanych podczas ostatnich pięciu lat. Nie uchroniło to jednak dyskontera przed znaczną stratą. Ta miała wynikać przede wszystkim ze strategii cenowej sieci.

Wysokie koszty bez pokrycia

Mimo znacznej ekspansji Lidl GB odnotował stratę (przed opodatkowaniem) w wysokości 75,9 mln funtów. Jak wyjaśnił w oświadczeniu dyrektor generalny Lidl GB, Ryan McDonnell, jednym z czynników wpływających na te straty były wyższe koszty związane z inflacją, a także inwestycja w utrzymanie niskich cen dla klientów. 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Lidl nie planuje zmiany strategii 

Niemniej jednak, Lidl GB jest zdecydowany kontynuować swoją strategię niskich cen, która przyciągnęła 1,4 miliona nowych klientów i zyskała uznanie wielu gospodarstw domowych, które szukają oszczędności. "Dla nas ważne jest to, że nasza różnica cenowa w stosunku do tradycyjnych supermarketów jest tak duża, jak nigdy dotąd" - powiedział McDonnell.

Warto zauważyć, że Lidl GB jest obecnie szóstym co do wielkości supermarketem w Wielkiej Brytanii, z udziałem w rynku na poziomie 7,6%. Mimo że firma może nie osiągać tak wysokiej rentowności jak niektórzy konkurenci, to wierzy w długoterminowe perspektywy swojej strategii.

W ciągu ostatniego roku firma zainwestowała w Wielkiej Brytanii 533 miliony funtów i otworzyła ponad 50 nowych sklepów.


foto: Lidl GB

Reklama