Spółka Mex Polska, która zarządza siecią pięciu cenionych marek gastronomicznych, w tym Pijalnią Wódki i Piwa oraz The Mexican, właśnie ogłosiła swoje szacunkowe skonsolidowane wyniki za I półrocze 2023 roku. Na koniec tego okresu Grupa spodziewa się, że zysk operacyjny EBIT przekroczy 2,4 mln zł. Porównując go z analogicznymi danymi z roku 2022 (eliminując wpływ jednorazowego zdarzenia w kwocie 1,1 mln zł), wzrost jest niemal 4-krotny.
Dobre półrocze w Mex Polska
Co więcej, szacowany zysk netto w pierwszym półroczu 2023 roku wynosi ponad 1,6 mln zł, w przeciwieństwie do straty netto na poziomie blisko 0,5 mln zł w I półroczu 2022 roku (przy uwzględnieniu eliminacji tego samego jednorazowego zdarzenia).
Jak podaje firma, wzrosnąć mają również szacunkowe przychody netto ze sprzedaży od stycznia do czerwca br. – do poziomu 44,59 mln zł (+ 27% rdr). Spółki Grupy operują w dwóch segmentach gastronomicznych: restauracyjnym i bistro. Wpływ na imponujące wyniki finansowe ma mieć skutecznie obrana strategia rozwoju oraz właściwy dobór lokalizacji.
Skalowanie biznesu w centrum działań Mex Polska
Zarząd spółki, jak czytamy w komunikacie, koncentruje się na monitorowaniu kosztów prowadzenia działalności, zwiększaniu wartości sprzedaży oraz marży, a także na kontynuowaniu działań nakierowanych na monitorowanie kosztów pracy. "Nadrzędnym celem Mex Polska pozostaje dalsze skalowanie biznesu, poprzez równoległy rozwój kilku niezależnych i rentownych konceptów gastronomicznych zlokalizowanych na terenie całego kraju" – informuje firma.
Ambitne plany dotyczące Pijalni Wódki i Piwa
Jednym z najbardziej dochodowych segmentów Grupy jest segment bistro, w którym działa m.in. ikoniczny koncept 'Pijalni Wódki i Piwa'.W obecnej chwili 32 z 44 lokali Grupy należy właśnie do tego konceptu. Zarząd przewiduje jednak znaczny rozwój tego szyldu.
Według szacunków firmy docelowo lokali PWiP może powstać w Polsce około 100. Najnowszy punkt niedawno został otwarty w Nowym Targu, kolejnego można spodziewać się w Zamościu.
Pozostałymi konceptami Grupy są: największa sieć restauracji meksykańskich w Polsce The Mexican, sieć restauracji Pankejk, nowoczesny koncept Prosty Temat oraz najmłodszy projekt Grupy shot-bar Chicas & Gorillas. Czwarty lokal tej marki zostanie otwarty jeszcze w tym roku w samym sercu stolicy.
foto: Paweł Kowalewski, prezes zarządu w Mex Polska SA (mat. prasowe)