Właściciel Pijalni Wódki i Piwa spodziewa się gigantycznego wzrostu zysku po I półroczu

Właściciel Pijalni Wódki i Piwa spodziewa się gigantycznego wzrostu zysku po I półroczu

Spółka Mex Polska, która zarządza siecią pięciu cenionych marek gastronomicznych, w tym Pijalnią Wódki i Piwa oraz The Mexican, właśnie ogłosiła swoje szacunkowe skonsolidowane wyniki za I półrocze 2023 roku. Na koniec tego okresu Grupa spodziewa się, że zysk operacyjny EBIT przekroczy 2,4 mln zł. Porównując go z analogicznymi danymi z roku 2022 (eliminując wpływ jednorazowego zdarzenia w kwocie 1,1 mln zł), wzrost jest niemal 4-krotny.

Dobre półrocze w Mex Polska

Co więcej, szacowany zysk netto w pierwszym półroczu 2023 roku wynosi ponad 1,6 mln zł, w przeciwieństwie do straty netto na poziomie blisko 0,5 mln zł w I półroczu 2022 roku (przy uwzględnieniu eliminacji tego samego jednorazowego zdarzenia).

Jak podaje firma, wzrosnąć mają również szacunkowe przychody netto ze sprzedaży od stycznia do czerwca br. – do poziomu 44,59 mln zł (+ 27% rdr). Spółki Grupy operują w dwóch segmentach gastronomicznych: restauracyjnym i bistro. Wpływ na imponujące wyniki finansowe ma mieć skutecznie obrana strategia rozwoju oraz właściwy dobór lokalizacji.

Widzimy wyraźny wzrost popytu szczególnie w segmencie restauracyjnym, co daje nam pewność, że I półrocze 2023 roku będzie okresem bardzo dobrych wyników finansowych. Przewidujemy za ten okres  ponad 2,4 mln zł skonsolidowanego zysku EBIT  oraz szacujemy 1,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto.

Dariusz Kowalik, członek zarządu i dyrektor finansowy w Mex Polska SA.

Skalowanie biznesu w centrum działań Mex Polska

Zarząd spółki, jak czytamy w komunikacie, koncentruje się na monitorowaniu kosztów prowadzenia działalności, zwiększaniu wartości sprzedaży oraz marży, a także na kontynuowaniu działań nakierowanych na monitorowanie  kosztów pracy. "Nadrzędnym celem Mex Polska pozostaje dalsze skalowanie biznesu, poprzez równoległy rozwój kilku niezależnych i rentownych konceptów gastronomicznych zlokalizowanych na terenie całego kraju" – informuje firma.

Podchodzimy do planów Grupy długoterminowo i w takiej perspektywie oceniamy aktualne pozycje naszych brandów. Różnorodność naszych marek  powoduje, że jesteśmy w stanie zaakceptować każdą, bez względu na jej wielkość, atrakcyjną lokalizację pod warunkiem akceptowalnych stawek czynszu.

Paweł Kowalewski, prezes zarządu w Mex Polska SA

Ambitne plany dotyczące Pijalni Wódki i Piwa

Jednym z najbardziej dochodowych segmentów Grupy jest segment bistro, w którym działa m.in. ikoniczny koncept 'Pijalni Wódki i Piwa'.W  obecnej chwili 32 z 44 lokali Grupy należy właśnie do tego konceptu. Zarząd przewiduje jednak znaczny rozwój tego szyldu. 

Według szacunków firmy docelowo lokali PWiP może powstać w Polsce około 100. Najnowszy punkt niedawno został otwarty w Nowym Targu, kolejnego można spodziewać się w Zamościu.

Pozostałymi konceptami Grupy są: największa sieć restauracji meksykańskich w Polsce The Mexican, sieć restauracji Pankejk, nowoczesny koncept Prosty Temat oraz najmłodszy projekt Grupy shot-bar Chicas & Gorillas. Czwarty lokal tej marki zostanie otwarty jeszcze w tym roku w samym sercu stolicy.


foto: Paweł Kowalewski, prezes zarządu w Mex Polska SA (mat. prasowe)

Reklama