Burger King pozwany przez klienta. Whopper był o 35% mniejszy niż w reklamie

Burger King pozwany przez klienta. Whopper był o 35% mniejszy niż w reklamie

Amerykański gigant fast foodowy, Burger King, stanął w obliczu sądowej batalii. W pozwie zbiorowym zarzucono sieci, że kultowa kanapka Whopper w rzeczywistości nie odpowiada temu, jak jest prezentowana na materiałach promocyjnych.

Pozew zbiorowy przeciwko Burger King

W oskarżeniu oszacowano, że kanapka ze zdjęć wygląda na 35% większą i zawiera ponad dwukrotnie większą ilość mięsa. Burger King nie zgadza się z zarzutami. Gigant fast foodowy oznajmił, że nie ma obowiązku dostarczania burgerów, które wyglądają dokładnie jak na zdjęciu – informuje BBC News. 

Sąd wstępnie stwierdził, że decyzję o winie lub niewinności powinna podjąć ława przysięgłych, opierając się na swoim zdrowym rozsądku. Pomimo tego, sędzia odrzucił zarzuty dotyczące wprowadzania klientów w błąd za pośrednictwem reklam telewizyjnych i internetowych. 

Kanapki z fast foodów budzą kontrowersje

Burger King w dalszym ciągu podtrzymuje swoje stanowisko. Sieć w wydanym oświadczeniu przekonuje, że paszteciki wołowe używane w reklamach są identyczne z tymi, które znajdują się w burgerach Whopper serwowanych gościom w całym kraju.

Kontrowersje wokół rozmiaru i prezentacji produktów nie są nowością w branży fast foodowej. Inne sieci, takie jak chociażby Taco Bell, również znalazły się pod prawnymi naciskami w związku z oskarżeniami o sprzedawanie produktów o mniejszej zawartości niż reklamowano. Wcześniej zarzuty nieuczciwych praktyk miały usłyszeć McDonald's i Wendy's. 


foto: unsplash

Reklama