Wyhamowanie w Grupie Metro. Właściciel Makro zanotował spadek sprzedaży

Wyhamowanie w Grupie Metro. Właściciel Makro zanotował spadek sprzedaży

Grupa Metro opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego 2022/23. W tym czasie właściciel sieci Makro Cash & Carry odnotował spadek ogólnej sprzedaży wartościowej na poziomie 3,4% do 7,6 mld euro. 

Znaczne wyhamowanie sprzedaży w Grupie Metro

W trzecim kwartale poprzedniego roku fiskalnego Grupa Metro mogła pochwalić się znacznymi wzrostami wartości sprzedaży na każdym rynku, które wynosiły od ponad 17% w Niemczech do nawet 31,7% w przypadku całego segmentu Zachód. Tegoroczny odczyt był z pewnością nieprzyjemną pobudką dla hurtownika. 

Całościowo ogólna sprzedaż spadła w tym czasie o 3,4% do poziomu 7,6 mld euro w porównaniu z 7,9 mld euro rok wcześniej. W największym stopniu spadek napędzały wyniki rosyjskiego oddziału, gdzie sprzedaż rok do roku zmalała aż o 21,1%. Po uwzględnieniu efektów walutowych spadek sprzedaży na poziomie całej grupy wyniósł 5,9%, a na rosyjskim rynku 18,4%.

Wschód ciągnie sprzedaż w dół

Jednak Rosja nie była jedynym obszarem, który odnotował w tym czasie spadek. Ogólna sprzedaż spadła o 8,6% w całym segmencie Wschód, do którego zaliczana jest również Polska. 

W tym czasie spośród wyszczególnionych regionów wzrost odnotowano w przypadku segmentu Zachód (+1,6%) oraz w Niemczech (+1,9%). Jednak po uwzględnieniu efektów walutowych w obydwu przypadkach wynik wyniósł 0,0%.

Skok e-commercowy

Jak podaje Metro, w trzecim kwartale działalność e-commerce i biznes dostawczy odnotowały znaczący wzrost. Sprzedaż w Metro Markets podwoiła się do poziomu 36 mln euro, wobec 18 mln euro rok wcześniej.

Sprzedaż wysyłkowa osiągnęła natomiast 1,8 mld euro, zwiększając się o 2%. W sklepach stacjonarnych sprzedaż spadła o 5,3% do 5,8 mld euro, głównie ze względu na wpływ różnic kursowych i portfelowych.

Na dzień 30 czerwca 2023 roku sieć sklepów Metro obejmowała 628 lokalizacji, z czego 73 to hurtownie. 

Dr Steffen Greubel, prezes METRO AG, podkreślił, firma konsekwentnie realizuje strategię sCore, rozwijając działalność dostawczą, cyfrową oraz transformując sklepy hurtowe w wydajne magazyny i platformy logistyczne. Greubel zaznaczył, że firma dąży do zdobycia większych udziałów w rynku i osiągnięcia ambitnych celów do roku 2030.


foto: mat. prasowe

Reklama