Stagnacja w sprzedaży koszyka FMCG. Żywność i napoje notują spadek wolumenu [NIELSENIQ]

Stagnacja w sprzedaży koszyka FMCG. Żywność i napoje notują spadek wolumenu [NIELSENIQ]

Całkowita wartość sprzedaży sektora FMCG w Polsce podczas dwunastu miesięcy zakończonych w czerwcu 2023 roku wyniosła 263,5 mld zł – wynika z najnowszych danych NielsenIQ. Choć wartościowo odnotowano znaczny wzrost rok do roku, to wolumenowo obserwowana jest stagnacja, a w przypadku kategorii spożywczo-napojowych nawet spadek.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jaka jest wartość i wolumen sprzedaży koszyka FMCG w Polsce.
  • Jak wypada segment spożywczy na tle całego koszyka FMCG.
  • Która kategoria zanotowała ponad 16% wzrost wolumenu sprzedaży, a która aż 6% spadek.

Rynek FMCG w Polsce: wartość sprzedaży 2023

Według danych NielsenIQ (MAT czerwiec 2023 r.) wartość koszyka za skumulowane 12 miesięcy wyniosła 263,5 mld zł, co oznacza 15,2% wzrostu wartościowego r/r. Istotne jest to, iż całość tego wzrostu wynika z czynnika związanego z ceną, co potwierdzają dane NielsenIQ dotyczące sprzedaży wolumenowej. 

Sprzedaż wolumenowa podczas rocznego okresu zakończonego w czerwcu 2023 ogólnie dla całego koszyka FMCG charakteryzowała się stagnacją, natomiast dla kategorii spożywczo-napojowych widać spadek wolumenowy o -1,3%. 

Źródło: NIQ

Zaloguj się lub utwórz nowe konto.

Zaloguj się
Zarejestruj się
Reklama