Na rynku debiutują kolejne produkty stworzone przez AI. Są dostępne też w Polsce

Na rynku debiutują kolejne produkty stworzone przez AI. Są dostępne też w Polsce

Sztuczna inteligencja to nie tylko zyskujący na popularności trend, ale zdaniem wielu komentatorów rynku także nieunikniony kierunek przemian. Dotyczy to także branży spożywczej i handlu, o czym przekonujemy się słysząc o kolejnych współpracach marek z AI. 

Sztuczna inteligencja w branży spożywczej

Sztuczna inteligencja od lat jest wykorzystywana w branży spożywczej, przede wszystkim podczas procesów produkcji, a także w działaniach marketingowych. Już w lutym 2022 roku Nutella wykorzystywała AI do stworzenia etykiet swoich produktów. W ramach kampanii marketingowej marka stworzyła wtedy z jej pomocą ponad 2 mln limitowanych słoików Nutella, wśród których każdy wyglądał inaczej.

Innym świeższym przykładem wykorzystania sztucznej inteligencji w branży spożywczej jest kampania marki Zott. Producent podczas kampanii outdoorowej zautomatyzował sposób, w jaki mają wyświetlać się reklamy. Algorytm oparty na uczeniu maszynowym samodzielnie decydował, kiedy ma wyświetlać się reklama. Brał pod uwagę panującą w danym momencie temperaturę powietrza.

Produkty stworzone przez AI

Jak widać, AI było wykorzystywane w branży już wiele miesięcy temu. Jednak to ChatGPT, którego popularność znacznie wzrosła na koniec 2022 roku, niejako zapoczątkował trend na sztuczną inteligencję (AI) wśród masowych odbiorców. Wraz z upowszechnianiem się tego rozwiązania, coraz odważniej zaczęli z niego korzystać także producenci żywności

Przykładem może być napój VIVI nova, który powstał w wyniku współpracy producenta ze sztuczną inteligencją. W ramach twórczych działań poproszo ChatGPT od OpenAI o stworzenie przepisu na napój oraz zaproponowanie jego nazwy. Na tym etapie człowiek był potrzebny wyłącznie do degustacji.

Napój VIVI nowa stworzony przez OpenAI we współpracy z AI (foto:vivikola.ch)

Sztuczna inteligencja pomogła także w stworzeniu etykiety na opakowanie tego napoju. W tym celu szwajcarski producent "zaprosił" do współpracy Midjourney.

Lody od sztucznej inteligencji też w polskim Lidlu

Kolejne miesiące przyniosły następny przykład owocnej współpracy producenta ze sztuczną inteligencją. Tym razem jednak mowa o polskim producencie. Rodzinna firma Willisch właśnie poinformowała o wprowadzeniu do sprzedaży lodów, które dla Lidla w Polsce wymyśliła specjalnie sztuczna inteligencja. 

W związku z ostatnim “boomem” na narzędzia oparte o sztuczną inteligencję postanowiliśmy wykorzystać to w lodach. Wgraliśmy do popularnego narzędzia listę dotychczas zrobionych smaków i AI zaproponowało nowy - popcorn z karmelem. Następnie również za pomocą sztucznej inteligencji stworzyliśmy graficzne projekty opakowań i treści marketingowe.

Robert Willisch, właściciel firmy Willisch
Lody Willisch, które powstały we współpracy z AI (foto: mat. prasowe)

Lody, które powstały we współpracy z AI są dostępne w sprzedaży w sklepach Lidl Polska. Premiera odbyła się 7 sierpnia br. 


Foto: Willisch (mat. prasowe)

Reklama