Zakrętki przytwierdzone do opakowań są wdrażane przez kolejnych producentów. Póki co decydują się na to dobrowolnie, jednak już wkrótce w Polsce zaczną obowiązywać przepisy, które zobligują do podjęcia tego kroku wszystkich.
Tymczasem do grona firm, które jeszcze przed czasem przytwierdzają zakrętki do opakowań dołącza Biedronka. Dyskonter postanowił wdrożyć rozwiązanie opracowane przez firmę Tetra Pak w litrowych opakowaniach soków marki Riviva.
Zakrętki przytwierdzone do opakowania w Biedronce
Opakowania kartonowe po napojach są cennym źródłem surowców, które nadają się do wielokrotnego odzysku. Dotychczas, aby te opakowania mogły zostać odpowiednio przetworzone, konieczne było oddzielenie zakrętki od opakowania i dostarczenie ich osobno do odpowiednich pojemników na recykling.
Teraz innowacyjne rozwiązanie w postaci nowych zakrętek pozwala na ich stałe przytwierdzenie do opakowania soku. Dzięki temu opakowanie trafia do recyklingu w całości, co minimalizuje ryzyko zanieczyszczania środowiska.
Przytwierdzenie zakrętek na stałe do opakowań soku ma istotne znaczenie z perspektywy ochrony środowiska naturalnego. Plastikowe zakrętki są częstym zanieczyszczeniem plaż i oceanów, stanowiąc około 80% śmieci w tych obszarach. Dlatego ważne jest, aby klienci nie odrywali zakrętek od opakowań i dokładali starań, aby trafiały one do odpowiednich pojemników na recykling.
Dyskonter wyprzedza regulacje
Ta inicjatywa ze strony Biedronki to kolejny krok w kierunku bardziej zrównoważonego podejścia do działalności handlowej. Wdrażając zakrętki przytwierdzone do opakowania sieć wyprzedza zbliżające się regulacje prawne.
Zgodnie z dyrektywą SUP (regulacją Unii Europejskiej dotyczącą plastiku jednorazowego użytku), która wchodzi w życie od 1 lipca przyszłego roku, plastikowe nakrętki będą musiały być przymocowane na stałe do opakowania. Działanie Biedronki na rzecz ochrony środowiska pokazuje gotowość branży do zmian, które nas czekają w niedalekiej przyszłości.
Handel przygotowuje się do dyrektywy SUP
Producenci już od pewnego czasu przygotowują się do zmian, które w 2024 roku wprowadzi unijna dyrektywa. Do tej pory zakrętki przytwierdzone do opakowania wdrożył już m.in. Mlekpol oraz Grupa Maspex w opakowaniach soków Tymbark. Na arenie międzynarodowej rozwiązanie to wdrożyła już także Coca-Cola.
Widać już także działania po stronie retailu. Jak przyznaje Mauricio Contreras, Marketing Director Tetra Pak, wprowadzenie tego rozwiązania przez dużą sieć wskazuje na gotowość branży do zmian. Współpraca z Biedronką, z uwagi na jej skalę, może mieć kluczowe znaczenie w propagowaniu takich rozwiązań.
foto: mat. prasowe