Nestlé ogłosiło swoje wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2023. Firma odnotowała wzrost sprzedaży, między innymi dzięki wprowadzonym w tym czasie podwyżkom cen. Całkowita sprzedaż producenta wzrosła o 1,6% do 46,3 mld franków szwajcarskich (czyli ok. 48 mln euro), przy podwyżce cen produktów na poziomie 9,5%.
Podczas pierwszych sześciu miesięcy roku Nestlé odnotowało imponujący wzrost zysków – o 7,7% do poziomu 5,6 mld franków szwajcarskich. W tym czasie sprzedaż wolumenowo odnotowała 0,3% spadek.
Nestlé podnosi prognozy
W związku z dobrym wynikiem w pierwszym półroczu, Nestlé podwyższyło prognozy na cały rok 2023. Gigant spożywczy zwiększył prognozę sprzedaży organicznej do przedziału 7-8%. Przewidywana marża zysku operacyjnego wynosi między 17-17,5%.
Mark Schneider, dyrektor generalny Nestlé, komentując półroczne wyniki przyznał, że konsumpcja wróciła do normy po okresie pandemii, dzięki czemu firma odczuła zwolnienie hamulców wzrostu w niektórych kategoriach. Jak dodał, nie odbiło się to jednak na kanałach "out-of-home", które w dalszym ciągu notują silne tempo wzrostu.
Według zapowiedzi Schneidera, w drugiej połowie roku firma planuje dostarczyć pozytywne połączenie wolumenu i mieszanki produktów, poprawić marżę brutto oraz znacząco zwiększyć inwestycje marketingowe.
Wzrosty w każdym segmencie w portfolio Nestle
Wzrost organiczny Nestlé wyniósł 8,7%. Największy udział miała w nim marka Purina PetCare. Jak podaje Nestlé, w tym czasie segment "kawa" odnotował wysoki jednocyfrowy wzrost, z pozytywnymi wynikami sprzedaży we wszystkich markach. Żywienie niemowląt odnotowało dwucyfrowy wzrost, zaś marki nabiałowe odnotowały wysoki jednocyfrowy wzrost.
W tym czasie słodycze zanotowały dwucyfrowy wzrost, napędzany silnym rozwojem sprzedaży marki KitKat. Dania gotowe i pomoce kuchenne odnotowały średnio jednocyfrowy wzrost, na czele z Maggi.
Większe wydatki na marketing
W pierwszej połowie 2023 roku koszty marketingu i administracji jako procent sprzedaży wyniosły 18,6%. W ramach tej pozycji wydatki na reklamę i marketing stanowiły 7,1% sprzedaży, co oznacza wzrost o 50 punktów bazowych w porównaniu z drugą połową 2022 r. W stałej walucie wydatki na reklamę i marketing wzrosły o 7,5% w porównaniu do roku poprzedniego.
Jednocześnie w analizowanym okresie Nestle zmniejszyło koszty dystrybucji, które spadły o 50 punktów bazowych do 8,6% sprzedaży. Jak podaje producent, głównymi czynnikami, które wpłynęły na spadek były niższe koszty transportu i energii.
Foto: Mark Schneider, dyrektor generalny Nestlé (mat. prasowe)