Nestlé chwali się dobrymi wynikami po pierwszej połowie roku. Pomogły podwyżki cen

Nestlé chwali się dobrymi wynikami po pierwszej połowie roku. Pomogły podwyżki cen

Nestlé ogłosiło swoje wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2023. Firma odnotowała wzrost sprzedaży, między innymi dzięki wprowadzonym w tym czasie podwyżkom cen. Całkowita sprzedaż producenta wzrosła o 1,6% do 46,3 mld franków szwajcarskich (czyli ok. 48 mln euro), przy podwyżce cen produktów na poziomie 9,5%.

Podczas pierwszych sześciu miesięcy roku Nestlé odnotowało imponujący wzrost zysków – o 7,7% do poziomu 5,6 mld franków szwajcarskich. W tym czasie sprzedaż wolumenowo odnotowała 0,3% spadek.

Nestlé podnosi prognozy

W związku z dobrym wynikiem w pierwszym półroczu, Nestlé podwyższyło prognozy na cały rok 2023. Gigant spożywczy zwiększył prognozę sprzedaży organicznej do przedziału 7-8%. Przewidywana marża zysku operacyjnego wynosi między 17-17,5%.

Mark Schneider, dyrektor generalny Nestlé, komentując półroczne wyniki przyznał, że konsumpcja wróciła do normy po okresie pandemii, dzięki czemu firma odczuła zwolnienie hamulców wzrostu w niektórych kategoriach. Jak dodał, nie odbiło się to jednak na kanałach "out-of-home", które w dalszym ciągu notują silne tempo wzrostu.

Według zapowiedzi Schneidera, w drugiej połowie roku firma planuje dostarczyć pozytywne połączenie wolumenu i mieszanki produktów, poprawić marżę brutto oraz znacząco zwiększyć inwestycje marketingowe.

Wzrosty w każdym segmencie w portfolio Nestle

Wzrost organiczny Nestlé wyniósł 8,7%. Największy udział miała w nim marka Purina PetCare. Jak podaje Nestlé, w tym czasie segment "kawa" odnotował wysoki jednocyfrowy wzrost, z pozytywnymi wynikami sprzedaży we wszystkich markach. Żywienie niemowląt odnotowało dwucyfrowy wzrost, zaś marki nabiałowe odnotowały wysoki jednocyfrowy wzrost.

W tym czasie słodycze zanotowały dwucyfrowy wzrost, napędzany silnym rozwojem sprzedaży marki KitKat. Dania gotowe i pomoce kuchenne odnotowały średnio jednocyfrowy wzrost, na czele z Maggi.

Przychody i wyniki w poszczególnych grupach produktowych, w mln CHF, w okresie styczeń-czerwiec 2023
Źródło: Nestle, half-year report

Większe wydatki na marketing

W pierwszej połowie 2023 roku koszty marketingu i administracji jako procent sprzedaży wyniosły 18,6%. W ramach tej pozycji wydatki na reklamę i marketing stanowiły 7,1% sprzedaży, co oznacza wzrost o 50 punktów bazowych w porównaniu z drugą połową 2022 r.  W stałej walucie wydatki na reklamę i marketing wzrosły o 7,5% w porównaniu do roku poprzedniego.

Jednocześnie w analizowanym okresie Nestle zmniejszyło koszty dystrybucji, które spadły o 50 punktów bazowych do 8,6% sprzedaży. Jak podaje producent, głównymi czynnikami, które wpłynęły na spadek były niższe koszty transportu i energii.


Foto: Mark Schneider, dyrektor generalny Nestlé (mat. prasowe)

Reklama