Biedronka coraz ważniejszym biznesem dla Portugalczyków. Jeronimo Martins pokazał wyniki

Biedronka coraz ważniejszym biznesem dla Portugalczyków. Jeronimo Martins pokazał wyniki

Biedronka jest zdecydowanie dochodowym biznesem dla portugalskiego Jeronimo Martins. Obecna w Polsce sieć sklepów odpowiada za ponad 71% sprzedaży generowanej w ramach całej Grupy. Udział ten rośnie rok do roku. Ile Biedronka zarobiła dla Jeronimo Martins w pierwszym półroczu? Sprawdzamy wyniki finansowe sieci w Polsce.

Biedronka kluczowym biznesem Jeronimo Martins

Od stycznia do czerwca 2023 roku Biedronka wygenerowała sprzedaż na poziomie 10,316 mln euro. Oznacza to, że wyłącznie ten szyld odpowiadał za 71,1% sprzedaży całej grupy Jeronimo Martins.

To znacznie więcej niż jeszcze rok wcześniej, kiedy Biedronka wygenerowała 8,289 mln euro sprzedaży, odpowiadając tym samym za 69,8% udziałów w sprzedaży grupy.

Podczas pierwszego półrocza 2023 sprzedaż Jeronimo Martins wygenerowana przez wszystkie biznesy wyniosła 14,515 mln euro. Drugim pod względem udziałów w sprzedaży szyldem było obecne w Portugali Pingo Doce, które odpowiadało za 15,6% sprzedaży.

Źródło: Jeronimo Martins

Biedronka wyróżnia się spośród szyldów w portfelu Jeronimo Martins nie tylko wysokością sprzedaży, ale również poziomem inwestycji. Podczas pierwszych sześciu miesięcy roku nowe sklepy Biedronki odpowiadały za niemal 30% wszystkich otwarć w ramach grupy. W tym czasie spośród 189 placówek poddanych remodelingowi, aż 164 dotyczyło Biedronki.

Co więcej, Biedronka wyróżnia się także pod względem dynamiki marketingowej. Podczas sześciu miesięcy 2023 roku w ramach sieci sklepów Biedronka odbyło się 60 kampanii oraz wydano 105 gazetek promocyjnych.

Źródło: Jeronimo Martins

Sprzedaż Biedronki z dwucyfrowym wzrostem

W pierwszym półroczu 2023 sprzedaż Biedronki wzrosła o 24,0% w walucie lokalnej, a na bazie porównywalnych sklepów (LFL) o 20,5%. W przeliczeniu na euro, sprzedaż wyniosła 10,3 miliarda euro, co stanowi wzrost o 24,5% w porównaniu do pierwszej połowy roku 2022.

Jeśli spojrzymy na sam drugi kwartał, sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 20,4%, a na bazie porównywalnych sklepów o 17,0%. W przeliczeniu na euro, sprzedaż wyniosła 5,5 miliarda euro, co stanowi wzrost o 23,1% w porównaniu do drugiego kwartału roku 2022. Wyniki te są imponujące, choć znacznie niższe od wzrostu sprzedaży Biedronki w pierwszym kwartale 2023, kiedy detalista odnotował 24,5% skok.

Podczas sześciu miesięcy 2023 roku, za sprawą wzrostu sprzedaży, detalista zwiększył poziom EBITDA o 21,0% (+20,5% w walucie lokalnej). Inwestycje w cenę oraz wzrost kosztów, zwłaszcza w sektorze pracy, wpłynęły na spadek marży EBITDA o 24 punkty bazowe do poziomu 8,5%.


Foto: mat. redakcji

Reklama