Zakupy online stają się coraz popularniejsze, a konsumenci coraz chętniej sięgają po wygodne rozwiązania, jakie oferuje internet. SW Research w najnowszym badaniu zrealizowanym na zlecenie Allegro sprawdziło, jak ważną część swojego życia konsumenci poświęcają na zakupy w Internecie, a także jak dużą kwotę na nie wydają. Wyniki są zaskakujące.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Z jaką częstotliwością Polacy robią zakupy online.
- Czy cena w dalszym ciągu jest kluczowa podczas zakupów online.
- Co jest kluczowe dla klientów kupujących droższe produkty przez Internet.
- Ile osób zwraca uwagę na specjalne oznaczenia ofert w marketplace.
Co jest kluczowe dla klientów online?
Raport SW Research dla Allegro pokazuje, że zakupy w sieci cieszą się sporą popularnością. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Allegro, konsumenci poświęcają średnio 7 i pół godziny miesięcznie na zakupy online. Ponadto najwięcej osób robi zakupy raz w miesiącu (37%) i raz w tygodniu (34%).
Widać jednak również zmiany w zachowaniach konsumenckich. Ponad 1/4 badanych zadeklarowało, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas zakupów online. Jak podają autorzy badania, na preferencje konsumentów wpływają zmienna sytuacja ekonomiczna i zmieniający się rynek. Zgodnie z wynikami, obecnie najważniejszymi aspektami, na które zwracamy uwagę podczas zakupów online, są: