Choć inflacja zdaje się powoli hamować, to w dalszym ciągu ceny produktów rosną. Odzwierciedlają to nie tylko sklepowe półki, ale także nastroje konsumentów. Według wyników czerwcowej edycji badania "What Worries the World" autorstwa Ipsos, rosnące ceny są problemem dla średnio 40% ludzi w 29 krajach.
Z tego artyłu dowiesz się:
- Czy inflacja jest w dalszym ciągu głównym zmartwieniem konsumentów na świecie.
- Jaki odsetek Polaków obawia się wzrostu cen.
- Jakie jest pięć największych światowych zmartwień.
Inflacja nadal martwi konsumentów?
Celem comiesięcznego badania Ipsos jest sprawdzenie, co opinia publiczna uważa za najważniejsze kwestie społeczne i polityczne. Wyniki czerwcowej edycji ujawniły, że inflacja i rosnące ceny są głównym powodem zmartwień dla konsumentów z jedenastu krajów.
Polska znalazła się w ścisłej czołówce zestawienia prezentującego poziom obaw rosnących cenami, które deklarują konsumenci. Ranking ten kształtuje się następująco: