Mastercard: czy firmy rodzinne są gotowe na cyfrowy rozwój? Wyniki badania

Mastercard: czy firmy rodzinne są gotowe na cyfrowy rozwój? Wyniki badania

Mastercard przeprowadził badanie mające na celu sprawdzenie, jak biznesy rodzinne przygotowane są na cyfrowy rozwój gospodarki. Wyniki zaskakują.

Zgodnie z wynikami badania tylko 37% rodzinnych biznesów czuje się dobrze przygotowanych do funkcjonowania w cyfrowej gospodarce, która z roku na rok korzysta z coraz to nowszych technologii. Badanie zostało przeprowadzone w 15 krajach europejskich, a wzięło w nim udział 10,5 tys. respondentów.

Przygotowani na cyfrowy rozwój?

Mastercard komentując wyniki badania podaje, że firmy rodzinne szybko dostosowały się do cyfrowego świata, którego rozwój przyspieszyła pandemia. 

Jak wygląda to wśród polskich biznesów? 58% firm w naszym kraju zintensyfikowało korzystanie z płatności cyfrowych. W tym przypadku polskie firmy plasują się powyżej europejskiej średniej która wynosi 47%. Niemal co czwarty respondent z Polski (38%) czuje się w pełni przygotowany do działania w gospodarce cyfrowej

Co więcej, aż 40% badanych wskazało, że chętnie wdrożyłoby cyfrowe rozwiązania w swoich firmach. Przeciwnego zdania było 28% respondentów, którzy obawiali się, że taka zmiana mogłaby nie mieć pozytywnego wpływu na ich działalność. Wśród barier wskazane są obawy o cyberbezpieczeństwo (42%) oraz ochronę prywatności (30%). Aż 1/3 wskazuje wśród barier zbyt słabe łącze internetowe.

Małe firmy są siłą napędową europejskiej gospodarki, zatrudniają 82 mln osób i wykazały się niezwykłą odpornością w trudnych czasach. Jednak wiele MŚP, zwłaszcza tych rodzinnych, potrzebuje dodatkowego wsparcia, aby rozwijać się  w zmieniającym się świecie. 

Zostawiając je bez pomocy ryzykujemy, że nasze ulubione , małe lokalne firmy nie będą w stanie sprostać nowym wymaganiom konsumentów i pozostać konkurencyjnymi. Mastercard wspiera już 4 na 5 małych firm w Europie i dokłada wszelkich starań, aby pomóc im dotrzymać kroku zmieniającemu się cyfrowemu krajobrazowi, dzięki szerokiej ofercie rozwiązań, zasobów i narzędzi cyfrowych.

Mark Barnett, prezes Mastercard Europe

fot. materiały prasowe
 

Reklama