Mastercard przeprowadził badanie mające na celu sprawdzenie, jak biznesy rodzinne przygotowane są na cyfrowy rozwój gospodarki. Wyniki zaskakują.
Zgodnie z wynikami badania tylko 37% rodzinnych biznesów czuje się dobrze przygotowanych do funkcjonowania w cyfrowej gospodarce, która z roku na rok korzysta z coraz to nowszych technologii. Badanie zostało przeprowadzone w 15 krajach europejskich, a wzięło w nim udział 10,5 tys. respondentów.
Przygotowani na cyfrowy rozwój?
Mastercard komentując wyniki badania podaje, że firmy rodzinne szybko dostosowały się do cyfrowego świata, którego rozwój przyspieszyła pandemia.
Jak wygląda to wśród polskich biznesów? 58% firm w naszym kraju zintensyfikowało korzystanie z płatności cyfrowych. W tym przypadku polskie firmy plasują się powyżej europejskiej średniej która wynosi 47%. Niemal co czwarty respondent z Polski (38%) czuje się w pełni przygotowany do działania w gospodarce cyfrowej.
Co więcej, aż 40% badanych wskazało, że chętnie wdrożyłoby cyfrowe rozwiązania w swoich firmach. Przeciwnego zdania było 28% respondentów, którzy obawiali się, że taka zmiana mogłaby nie mieć pozytywnego wpływu na ich działalność. Wśród barier wskazane są obawy o cyberbezpieczeństwo (42%) oraz ochronę prywatności (30%). Aż 1/3 wskazuje wśród barier zbyt słabe łącze internetowe.
fot. materiały prasowe