Brown-Forman informuje o trzech ważnych zmianach w strukturze firmy. Awans spotkał trzy kobiety, co ma być potwierdzeniem rosnącej aktywności kobiety w zawodach do tej pory zdominowanych przez mężczyzn.
Obecnie udział kobiet w działach sprzedaży branży alkoholi i piwa to średnio ponad 30%. Dane rynkowe wskazują, że mediana dla udziału kobiet wśród pracowników branży piwnej to ok. 20%, przy czym w niektórych działach panie stanowią ponad połowę zatrudnionych – w marketingu, finansach (>60%), a w dziale personalnym (>60%). Brown-Forman swoimi działaniami chce wpłynąć na te statystyki.
Kobiety na kierowniczych stanowiskach
Potwierdzeniem wzrostu reprezentacji kobiet na stanowiskach kierowniczych mają być niedawne awanse. Anita Jankowska objęła stanowisko Channel Managera Rynku Tradycyjnego, Katarzyna Bielawska została Channel Managerem Rynku Nowoczesnego, a Agnieszka Wisełka została nowym Marketing Managerem ds. Marek Super Premium.
"W ostatnim czasie coraz więcej kobiet awansuje w zespołach sprzedażowych, prezentując szeroki zakres kompetencji, osiągając bardzo mocne i wymierne wyniki na wyższych stanowiskach kierowniczych" – dodaje Dorota Pałysiewicz, dyrektor HR w firmie Brown-Forman Polska.
Katarzyna Bielawska i Anita Jankowska awansują w dziale sprzedaży
Katarzyna Bielawska odpowiada teraz za realizację strategii sprzedaży wszystkich marek w portfolio firmy na rynku polskim. Jej obowiązki obejmują m.in. Jack Daniel’s, Finlandia Vodka, Woodford Reserve, Benriach oraz nową markę - Gin Mare. Katarzyna Bielawska wcześniej tworzyła strategię dla różnych kanałów sprzedaży, takich jak convenience, cash&carry, sieci detaliczne i kanał dyskontowy.
Anita Jankowska, która podkreśla, że zróżnicowanie zespołów sprzedażowych, zarówno pod względem płci, jak i różnych perspektyw, stanowi siłę organizacji, wraz z początkiem maja br. objęła natomiast stanowisko Channel Managera Rynku Tradycyjnego.
Agnieszka Wisełka zajmie się markami super premium
Awanse objęły również dział marketingu, gdzie nowym Marketing Managerem ds. Marek Super Premium została Agnieszka Wisełka. Dołączyła do Brown-Forman przed dziewięcioma laty. Przez ten czas zdobyła doświadczenie w różnych obszarach marketingu, a od 2022 roku pełniła funkcję Trade Marketing Managera w dziale sprzedaży.
Teraz będzie odpowiedzialna za strategię i rozwój czołowych marek premium amerykańskiej firmy, takich jak Woodford Reserve, BenRiach, GlenDronach oraz Fords Gin.
Foto: Brown-Forman