Mokate: Inwestycje w nowe technologie i w nasze zakłady to dla nas priorytet

Mokate: Inwestycje w nowe technologie i w nasze zakłady to dla nas priorytet

W ciągu 32 lat Grupa Mokate stała się jednym z największych producentów kawy i herbaty w Europie Środkowej, z ponad miliardem złotych przychodu. Jest również jednym z liderów na rynku specjalistycznych surowców dla przemysłu spożywczego. Mokate obsługuje dzisiaj ponad 70 rynków zagranicznych i zdecydowanie należy do czołówki, jeśli chodzi o rynek mleczno-tłuszczowych baz w proszku, tj. zabielacze do kawy, śmietanki w proszku, bazy tłuszczowe, bazy do produkcji lodów.

Stworzone przez Mokate aplikacje są szeroko wykorzystywane w przemyśle spożywczym na całym świecie. Współczesne oblicze firmy to ponad 30 linii napojów kawowych (miksów kawowych, cappuccino), kaw ziarnistych, a także herbat czarnych, zielonych, owocowych i ziołowych. Uzupełnieniem oferty są wafle, ciastka i pierniki własnej produkcji.

Mokate – siła rodzinnej tradycji

Mokate jest firmą rodzinną. Jako czwarte już pokolenie, dr Adam Mokrysz wraz z żoną, dr Katarzyną Mokrysz, współtworzą sukces Grupy Mokate. Ich celem od wielu lat jest tworzenie markowego, międzynarodowego przedsiębiorstwa. Siłę Mokate chcą budować na solidnych fundamentach, wartościach takich jak: praca, odpowiedzialność, wiedza i umiejętności, a także otwartość i wiarygodność.

Mokate od wielu lat goszcząc na międzynarodowych rynkach zyskało sobie grono lojalnych konsumentów, dla których udoskonala produkty, tworzy innowacje, a także wspiera rodzime marki działaniami strategicznymi w zakresie marketingu. Do najbardziej znanych marek Mokate należą: Mokate, Loyd, Minutka, NYCoffee, Marilla, Marizzi, Mokate Ingredients, Alpino, Babcia Jagoda. 

O ekspansji zagranicznej firmy, a także wyzwaniach w zarządzaniu takim przedsiębiorstwem oraz planowanych w najbliższym czasie inwestycjach opowiada dr Adam Mokrysz, prezes Grupy Mokate, i dr Katarzyną Mokrysz, dyrektor generalna w Grupie Mokate.

Mokate na zagranicznych rynkach

Firma Mokate jest znana i ceniona nie tylko w Polsce. Co przyczyniło się do skutecznej ekspansji Grupy Mokate na rynki zagraniczne?

Adam Mokrysz: W Mokate staramy się działać i budować wzrost oparty na 3 filarach: wizji, odwadze i działaniu. Odważnie mierzymy się z wyzwaniami, stawiamy na pracę w zespołach i współpracę z ekspertami, wyznaczamy sobie ambitne cele i realizujemy je krok po kroku ze wspaniałymi ludźmi. A przede wszystkim lubimy pracować i robimy to z wielką pasją.

Katarzyna Mokrysz: Mokate to firma elastyczna w działaniu, potrafi umiejętnie dostosować się do zmieniających się potrzeb konsumenckich i warunków rynkowych. Prezentujemy postawę zwinności, w naszej ofercie często pojawiają się innowacje i nowe produkty. Eksplorujemy i poszukujemy nowych i atrakcyjnych rynków, współpracujemy z rzetelnymi partnerami biznesowymi. Inwestycje w nowe technologie i w nasze zakłady to dla nas priorytet. Praca zespołowa, wytrwałość i konsekwencja w podejmowanych decyzjach, a także umiejętność dobrego liczenia to ważne elementy, dzięki którym możemy się dynamicznie rozwijać.

Rodzinna tradycja połączona ze światową skalą biznesu

Z jakimi wyzwaniami wiąże się współcześnie zarządzanie takim przedsiębiorstwem jak MOKATE, jak łączą Państwo rodzinną tradycję ze światową skalą biznesu?

A.M.: Rzeczywiście chyba największym wyzwaniem jest pogodzenie lokalności - rodzinności, z międzynarodowym rozwojem i skalą działania firmy. U podstaw naszej tożsamości, naszego DNA leży rodzinna tradycja, człowiek, ale także polskość. Jesteśmy z tego dumni i uczyniliśmy z tych cech naszą przewagę konkurencyjną.

K.M.: Praca w międzynarodowym środowisku to ogromna różnorodność kultur, które poszerzają nasze horyzonty, pobudzają kreatywność i pozwalają wymieniać się doświadczeniami. Obserwujemy różne trendy, elastycznie dostosowujemy się do okoliczności.  Tak właśnie rodzą się kreatywne pomysły, nowe koncepcje produktowe a nawet inwestycje. Wiedza, know-how naszych zespołów jest bezcenna, jako firma rodzinna doskonale o tym wiemy i jak nikt inny umiemy z tego korzystać. Oczywiście tych wyzwań -  o różnym charakterze, formalno-prawnym, technologicznym, logistycznym - jest znacznie więcej. Ale radzimy sobie z nimi doskonale właśnie dzięki zespołom ludzi, na których opieramy swój biznes. 

Inwestycje Mokate

Grupa Mokate posiada trzy zakłady produkcyjne i liczne oddziały zlokalizowane w kilku krajach Europy. Czy w najbliższym czasie są planowane inwestycje?

A.M.: Mokate nieustannie się rozwija, zwiększając moce produkcyjne swoich fabryk i inwestując w najnowsze technologie. Trwa proces rozbudowy fabryki produktów instant w Żorach. Powstał również kolejny nowoczesny zakład suszarniczy, nowa wieża rozpyłowa produkująca wysoko wyspecjalizowane produkty i surowce dla przemysłu spożywczego, które będą eksportowane na cały świat.

K.M.: Rozwijanie tak dynamicznego biznesu jak Mokate to droga ewolucji i konsekwentnego budowania wartości przedsiębiorstwa. Chcemy rozwijać i skalować biznes, ale zawsze pielęgnować najważniejsze wartości firmy rodzinnej. Od lat utrzymujemy stałe tempo wzrostu, co jest wynikiem konsekwentnego podejścia strategicznego, opartefo na dynamicznej dywersyfikacji produktowej
i rynkowej.


Foto: mat. partnera

Reklama