Znamy najnowsze dane o liczbie sklepów Dino w Polsce. Na koniec pierwszego półrocza 2023 roku, sieć z Krotoszyna liczyła już 2272 markety. Oznacza to, że na przestrzeni sześciu miesięcy otwarto 116 nowych sklepów. Czy to dobry wynik?
Dino otwiera mniej sklepów
Dino to sieć handlowa, która charakteryzuje się znacznym tempem ekspansji. To jednak zaczyna powoli zwalniać. Od stycznia do czerwca 2023 roku Dino otworzyło 116 nowych sklepów. Choć liczba zdaje się być imponująca, to w porównaniu z wynikami z poprzednich lat jest znacznie niższa.
Podczas sześciu miesięcy 2021 roku Dino pochwaliło się otwarciem 150 marketów. Rok później, od stycznia do czerwca 2022 roku, sieć zwiększyła się o kolejne 162 sklepy. Tegoroczne 116 otwarć jest zatem najniższym wynikiem półrocznym od 2020 roku, kiedy liczba nowych sklepów Dino otwartych w pierwszej połowie roku wyniosła 84 placówki.
Co z planami sieci?
Organiczny wzrost liczby sklepów jest ważną częścią działań sieci Dino podczas ostatnich lat. Przy okazji publikacji kwartalnych wyników, spółka poinformowała o tym, że w 2023 roku nie będzie inaczej. Członek zarządu Dino Polska, Michał Krauze, mówił wtedy, że firma przeznaczy całość wypracowanych zysków na rozwój sieci. "Oczekujemy, że przełoży się to na wzrost ogólnej liczby sklepów Dino w tempie niskich kilkunastu procent" – mówił.
Przez ostatnie lata Dino każdego roku biło kolejny rekord otwarcia nowych sklepów. W 2019 roku było to 243 otwarć, rok później – 255, w 2021 roku Dino otworzyło natomiast rekordowe 343 sklepy, aby w następnym roku pobić ten rekord o jedno otwarcie.
Idąc tym tropem, celem na 2023 roku będzie otwarcie przynajmniej 345 sklepów. Aby osiągnąć ten wynik, podczas kolejnych sześciu miesięcy Dino musi otworzyć 229 sklepów. Oznacza to, że średnio każdego dnia tygodnia sieć powinna otwierać przynajmniej jeden nowy sklep.
Foto: mat. prasowe