Nowy koncept autorstwa Lagardère Travel Retail to doskonały przykład zastosowania trendu lokalności w projektowaniu konceptów handlowych. Nazwa, aranżacja wnętrza i menu zdecydowanie nawiązują do polskich korzeni. Jak zaznacza operator, nowy koncept ma promować lokalne produkty.
Lokal +48 w Warszawie
Lokal +48, bo pod tą nazwą właśnie zadbiutował autorski lokal Lagardère Travel Retail, jest zlokalizowany na warszawskim lotnisku Chopina. Nowatorski koncept został stworzony z myślą o rynku travel retail.
Oferuje przede wszystkim alkohole polskiego pochodzenia, na bazie których obsługa – pełniąca rolę gospodarzy – przygotowuje różnorodne koktajle. W menu jest również wybór regionalnych trunków oraz przekąski.
Inspiracją dla nazwy i hasła nowej marki, która w czerwcu dołączyła do portfolio Lagardère Travel Retail było sense-of-place – zdaniem Dariusza Sinkiewicza – będące podstawą przyciągających doświadczeń zakupowych.
Elastyczny koncept
Nowy koncept swoim wyposażeniem i elementami aranżacji może z łatwością dostosowywać się do miasta i regionu, w którym powstaje.
Pierwszy, otwarty w Warszawie na lotnisku Chopina, wita klientów symboliczną syrenką w menu oraz prawdziwym, charakterystycznym dla Warszawy w okresie PRL Jelczem – tzw. "ogórkiem". W aucie, które zgodnie z trendem upcyclingu dostało drugie życie, została zaaranżowana klimatyczna strefa relaksu z miejscami siedzącymi.
Strategia, oferta asortymentowa i nazwa konceptu powstały wewnętrznie w Lagardère Travel Retail w Polsce. Za branding i architekturę baru Lokal+48 jest natomiast odpowiedzialna Magda Fornagiel-Nowak z pracowni KUNSZT STUDIO. Spółka już z nią współpracowała – m.in. przy ubiegłorocznej premierze #VisitKraków, innego formatu opartego na idei sense of place.
Foto: mat. prasowe