Platforma ERLI chce znacznie zwiększyć liczbę klientów. Jaki model biznesowy zakłada?

Platforma ERLI chce znacznie zwiększyć liczbę klientów. Jaki model biznesowy zakłada?

Marketplace ERLI po dwóch i pół roku obecności na polskim rynku osiągnął ważny kamień milowy. Platforma zarejestrowała 2 milionowego klienta. To rezultat konsekwentnej strategii ERLI, która zakłada ambitny cel – zwiększenie liczby klientów do 3 milionów do końca bieżącego roku, a także rozszerzenie bazy sklepów do ponad 20 tysięcy. Pomóc może w tym nowa aplikacja, której premierę zapowiada platforma.

ERLI na polskim rynku

Platforma zakupowa ERLI rozpoczęła swoją działalność w 2020 roku. Od tego czasu w marketplace zarejestrowało się 2 miliony użytkowników. Tylko od początku 2023 roku, liczba nowych klientów wzrosła o 600 tys. osób. Każdego miesiąca ponad 6 milionów internautów odwiedza platformę. 

Dyrektorka marketingu ERLI.pl, Katarzyna Kierach, nie kryje zadowolenia ze świetnych efektów, jakie przynosi przyjęta w tym roku strategia. 

Zwiększyliśmy bazę zarejestrowanych klientów o ponad 40% do 2 mln, a także zadebiutowaliśmy w raporcie Mediapanel w gronie najpopularniejszych platform zakupowych w Polsce, tuż obok takich marek jak Vinted czy Rossmann. To potwierdza, że obrany przez nas kierunek przynosi wymierne efekty, zarówno finansowe, jak i pozwala zwiększać naszą popularność wśród konsumentów.

Katarzyna Kierach, dyrektorka marketingu ERLI.pl

Jak zaznacza, w związku z wysoką inflacją wielu Polaków w dalszym ciągu poszukuje tańszych produktów. Wielu z nich w tym celu kieruje się do sklepów online. "Potwierdzają to także nasze wyniki – wśród produktów, które zanotowały największy wzrost zainteresowania na ERLI w ciągu ostatnich sześciu miesięcy znajdują się m.in. karmy dla zwierząt czy też kawa" – dodaje.

Jaki model biznesowy ma ERLI?

Platforma konsekwentnie realizuje swój model biznesowy. Na czym polega? Znaczne środki ERLI wykorzystuje na wsparcie reklam online swoich sprzedawców w postaci dopłat w wysokości do 50% kosztów kampanii reklamowych.

Tylko do końca czerwca na ten cel przeznaczyła 40 mln zł, w ramach programu ERLI Campaigns. Jest on skierowany do sprzedawców, a oparty o najlepiej funkcjonujące rozwiązania reklamowe i narzędzia dla e-sklepów pozwalające realnie zwiększyć efektywność sprzedaży. Średni ROAS realizowanych kampanii wynosi 3500%. Jak podaje firma, działania te zwiększają widoczność ofert ERLI w internecie.

Aplikacja ERLI.pl

To jednak nie wszystko. ERLI w swoich działaniach biznesowych skupia się także na doświadczeniu klientów. Liczy się jasny opis produktu i dobre zdjęcia oraz UX platformy.

Jak zapowiada Katarzyna Kierach, korzystanie z platformy ma być wkrótce jeszcze wygodniejsze – dzięki aplikacji mobilnej ERLI, która zadebiutuje już w lipcu br.


Foto: mat. prasowe