Według danych NielsenIQ, rynek lodów w Polsce rośnie wartościowo kolejny rok z rzędu, a za ponad 80% sprzedaży odpowiadają dwa kanały sprzedaży. Jest to wyjątkowo sezonowa kategoria, której spożycie, zgodnie z danymi Kantar, deklaruje już ponad połowa Polaków. W poniższym raporcie prezentujemy obecny stan rynku lodów w Polsce oraz kluczowe trendy, które będą kierowały jego kształtem w najbliższych latach.
Z tego raportu dowiesz się:
- Jaka jest wartość rynku lodów w Polsce i jak wypada na tle całego sektora FMCG.
- Które formaty sklepów są kluczowe dla sprzedaży lodów w Polsce.
- Jak kształtuje się konsumpcja lodów w polskich gospodarstwach domowych.
- Jakie claimy pojawiały się najczęściej na opakowaniach lodowych nowości.
Rynek lodów w Polsce 2023 – kluczowe dane
Kategoria lodów rośnie kolejny rok z rzędu. Według najnowszych danych NielsenIQ w okresie od maja 2022 roku do kwietnia 2023 roku wygenerowała 3,75 mld zł wartości sprzedaży w Polsce. Rok wcześniej wartość sprzedaży lodów w Polsce wyniosła 3,25 mld zł, a w analogicznym okresie 2021-22 zatrzymała się na poziomie 2,91 mld zł.
Oznacza to, że rynek wartościowo zwiększa się rokrocznie. Po 12% wzroście w roku poprzednim (2021-22), w ostatnim roku wartość sprzedaży lodów w Polsce zwiększyła się o kolejne 15%.