Lidl wydaje krocie na reklamę w telewizji. Biedronka daleko w tyle

Lidl wydaje krocie na reklamę w telewizji. Biedronka daleko w tyle

Gemius ujawnił, które firmy przeznaczają najwięcej środków na działania reklamowe w telewizji oraz które z nich docierają do największej grupy odbiorców. Zgodnie z danymi gemiusAdReal w maju najaktywniejsze reklamowo okazały się marki z branży handlowej. Wśród nich jest jeden zdecydowany lider. 

Handel stawia na TV

Branża handlowa była najbardziej aktywna pod względem reklamy telewizyjnej w maju, generując ponad 11,4 mld kontaktów reklamowych. Oznacza to, że w ciągu miesiąca branża ta dotarła ze swoimi reklamami do niemal 95% populacji w wieku 7-75 lat. 

W tym czasie Share of Voice wyniósł dla branży handlowej 17,98%, a średni czas kontaktu z reklamą wyniósł 19,18 sekund – podaje Gemius. Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują kolejno: branża farmaceutyczna  (11,3 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 17,78% oraz 94,42% zasięgu) oraz żywność (8,85 mld kontaktów reklamowych, SoV – 13,94% i zasięg – 94%).

Lidl telewizyjnym liderem. Biedronka daleko w tyle

Jak podaje Gemius, najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w maju – podobnie jak w marcu oraz kwietniu – była marka Lidl. Podczas tego miesiąca dyskonter wygenerował 1,21 mld kontaktów reklamowych (a więc około 10% wyników całej branży). W tym czasie reklamy Lidla w telewizji dotarły do 86,4% Polaków w wieku 7-75 lat.

Lidl nie jest jednak jedyną siecią handlową, która znalazła się w stworzonym przez Gemius zestawieniu TOP10 marek. Trzecie miejsce z zasięgiem na poziomie 85,95% zajął Rossmann. Dalej w rankingu, na szóstej pozycji, znajduje się główny rywal Lidla, czyli Biedronka z zasięgiem wynoszącym 84,74%. Tuż za Biedronką, na siódmej pozycji, uplasował się Kaufland, a dziewiąte miejsce zajął Leroy Merlin.

Ile kosztuje reklama w telewizji?

Kolejność marek zmienia się, gdy spojrzymy na wydatki, które te przeznaczają na reklamę w telewizji. W tym rankingu Lidl znajduje się dopiero na czwartej pozycji z wydatkami na poziomie około 30 mln zł. Wyprzedza go w tym rankingu marka słodyczy Kinder, która przeznacza na reklamę w TV niemal 35 mln zł, Rossmann (z wydatkami na poziomie ponad 35 mln zł) oraz Orange (niemal 40 mln zł). 

Biedronka przeznaczyła na reklamę w telewizji około 22,5 mln zł, zajmując tym samym szóste miejsce w rankingu. Za nią w zestawieniu znajdziemy takie sieci handlowe jak Leroy Merlin czy Aldi, których wydatki na reklamę w telewizji nie przekroczyły w maju 2023 roku 20 mln zł. 

Patrząc na pełne majowe dane, widać dominującą pozycję Lidla wśród pozostałych spożywczych sieci handlowych. Marka ta pojawia się zarówno w zestawieniu TOP10 reklamodawców w TV, jak również w rankingu wydatków na reklamę online (czwarte miejsce) oraz reklamę radiową (szóste miejsce).


Foto: StockAdobe(Proxima Studio)