Coca-Cola HBC stała się właścicielem znanej na międzynarodowym rynku marki wódki. Mowa o Finlandii, która do tej pory należała do Brown-Forman Corporation. Zakup ten będzie kosztował Coca-Colę HBC 220 mln dolarów.
Porozumienie, które osiągnięto w toku rozmów dotyczy przejęcia firmy Brown-Forman Finland Oy, właściciela marki wódki Finlandia, przez firmę Coca-Cola HBC. Transakcja odbyła się za pośrednictwem spółki zależnej Coca-Cola HBC, CC Beverages Holdings II BV. Jej finalizacja planowana jest na drugą połowę 2023 roku i wymaga jeszcze zatwierdzenia ze strony organów regulacyjnych.
Finlandia w rękach Coca-Coli HBC
Marka wódka Finlandia jest obecna na rynku od ponad 50 lat. Rocznie na całym świecie sprzedawanych jest ok. 2,7 mln 9-litrowych skrzynek z butelkami Finlandii, z czego ponad 60% jest generowane w ramach zasięgu geograficznego Coca-Cola HBC.
Coca-Cola HBC zajmuje się dystrybucją Finlandii i innych marek alkoholi premium od ponad 17 lat, a to przejęcie pozwoli jej jeszcze bardziej zwiększyć swoje portfolio na większej liczbie rynków.
Transakcja zakupu Finlandii wpisuje się w strategię Coca-Cola HBC, zgodnie z którą chce być partnerem w zakresie napojów 24/7.
Foto: Unsplash