Polskie sieci sklepów stworzą wspólny sklep online. Trwają testy platformy

Polskie sieci sklepów stworzą wspólny sklep online. Trwają testy platformy

Polskie sieci sklepów spożywczych planują stworzenie wspólnej platformy sprzedażowej online. Trwają obecnie testy platformy sprzedażowej, która ma umożliwić im konkurowanie z dominującymi na polskim rynku zagranicznymi sieciami i dyskontami.

Przedstawiciele polskich sieci sklepów poinformowali o swoich planach podczas wtorkowego spotkania z ministrem rolnictwa, Robertem Telusem. Jak czytamy w komunikacie resortu, "podkreślali oni, że ich sytuacja jest trudna w związku z dominacją na polskim rynku zagranicznych sieci i dyskontów".

Polskie sieci sklepów łączą siły

Jednym z przedstawionych podczas spotkania pomysłów była wspólna platforma sprzedażowa, na której polskie sieci sklepów mogłyby sprzedawać swoje produkty online. Przedstawiciele branży informują, że obecnie trwają pierwsze testy tej platformy, a ich wyniki są obiecujące.

Wiceminister Romanowski potwierdził, że wprowadzenie wspólnej sprzedaży produktów na takiej platformie może przynieść polskim sieciom sklepów przewagę konkurencyjną.

Konkurencja dyskontów

Podczas spotkania poruszono także kwestię nakładanych kar finansowych na zagraniczne dyskonty przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Przedstawiciele sieci sklepów spożywczych zauważyli, że ogromne zyski dyskontów sprawiają, że kary nie mają na nie zauważalnego wpływu, a "informacje na ten temat przeważnie nie docierają do konsumenta".

Pomysłem szefa resortu, który miałby temu zaradzić, jest zaangażowanie mediów publicznych. "Mogłyby one zdaniem środowiska zadbać o informowanie konsumenta o karach i naruszeniach zagranicznych sieci handlowych i dyskontów" – czytamy w komunikacie.

Minister zaproponował dalsze rozmowy, podczas których sieci sklepów spożywczych będą miały okazję przedstawić więcej konkretów dotyczących proponowanych działań.


Foto: spotkanie ministra Roberta Telusa i właścicieli sklepów z artykułami rolno-spożywczymi (fot. MRiRW)

Reklama