Carrefour chce stworzyć giganta w obszarze retail media. Poznajcie Unimitail

Carrefour chce stworzyć giganta w obszarze retail media. Poznajcie Unimitail

Sześć miesięcy po pierwszych zapowiedziach, Grupa Carrefour wraz z Grupą Publicis informuje o powołaniu nowej spółki, która ma stać się wiodącą platformą w obszarze retail media. Unlimitail, bo tak nazywa się to przedsięwzięcie, będzie współpracować z detalistami i markami. 

Unlimitail odpowiedzią na fragmentaryzację rynku retail media

Jak informuje Carrefour, retail media to najszybciej rozwijający się kanał wydatków na reklamę, który charakteryzuje się znaczną fragmentaryzacją. Reprezentując 85% rynku e-commerce w Europie i Ameryce Łacińskiej, tradycyjni detaliści przyciągają jedynie 15% inwestycji w media detaliczne od marek. W tym miejscu pojawia się Unlimitail, który ma odpowiedzieć na rozdrobnienie rynku, które utrudnia wszystkim graczom uwolnienie potencjału retail media.

Z Unlimited chcemy stworzyć europejskiego giganta w mediach detalicznych i to takiego, który ma wszelkie szanse na wygraną, bo ma już najlepsze technologie na rynku. To projekt wykraczający daleko poza Carrefour i Publicis i mamy nadzieję zgromadzić jak najwięcej partnerów.

Arthur Sadoun, dyrektor generalny Grupy Publicis

Budowa sojuszu w obszarze retail media

Zaledwie 6 miesięcy po uruchomieniu inicjatywy, Unlimited obejmuje Grupę Carrefour i 13 początkowych partnerów detalicznych reprezentujących ponad 20 indywidualnych banerów: Kingfisher France (Castorama i Brico Dépôt), Groupe Galeries Lafayette (Galeries Lafayette, La Redoute, Bazarchic), Rakuten Francja, Showroomprive Group (Showroomprivé, BeautéPrivée), ÏDKiDS (Oxybul i Okaïdi), LuisaViaRoma, MyOrigines, Bringo, Maquillalia, Juguetilandia, Public, LabelVie i Electra Consumer Products.      

Dzięki tym 13 partnerstwom detalicznym, Unlimited realizuje pierwsze kroki swojej obietnicy zbudowania szerokiego sojuszu z mediami detalicznymi. Obecni partnerzy reprezentują łącznie ponad 120 milionów klientów lojalnościowych, natomiast ich strony internetowe generują miesiącznie 1,5 mld odsłon.

Naszą ambicją wraz z naszymi nowymi partnerami i tymi, którzy wkrótce dołączą, jest stworzenie wiodącej platformy w mediach detalicznych, tak prostej jak otwarta sieć. Platforma zwiększająca skalę, łączność i spójność w mediach, które stają się coraz ważniejszym filarem strategii biznesowej każdej marki. Jest to kluczowy kamień milowy, który pomaga marketerom odzyskać kontrolę nad relacjami z klientami, przyspieszyć ich gotowość do świata bez plików cookie i zapewnić pomyślny zwrot z inwestycji w media, szczególnie w CPG. 

Arthur Sadoun, dyrektor generalny i prezes Publicis Groupe

Zgodnie z zapowiedziami Carrefour, oferta Unimitail ma obejmować m.in. technologie tworzenia zapasów na stronie internetowej detalicznego sklepu, gotowe usługi operacyjne reklamy (AdOps) do optymalizacji kampanii w czasie rzeczywistym, usługi konsultingowe, aktywacje z tworzeniem precyzyjnych grup odbiorców i najlepszymi w swojej klasie możliwościami kierowania, aby dotrzeć do kupujących w ekosystemie wydawców.


Foto: mat. prasowe

Reklama