Grupa Żywiec zbierze puszki podczas Męskiego Grania. Powstanie pixelata i specjalne plecaki

Grupa Żywiec zbierze puszki podczas Męskiego Grania. Powstanie pixelata i specjalne plecaki

Grupa Żywiec, poza byciem organizatorem wielkiego wydarzenia koncertowego jakim jest Męski Granie, także angażuje się w rolę edukatora. Producent już po raz trzeci jednoczy siły z projektem Każda Puszka Cenna, by nie pozwolić na marnowanie puszek podczas wydarzenia.

Recykling puszek podczas Męskiego Grania

W ubiegłym roku 40 tys. podczas wydarzenia trafiło do recyklingu. Producent liczy na powtórkę tego sukcesu także podczas Męskiego Grania 2023. Uczestnicy wydarzenia będą mogli zwrócić puszkę po napoju do specjalnego plecaka jednego z animatorów czy dedykowanych pojemników. W ramach inicjatywy powstały nawet specjalne obrazy tworzone przez uczestników koncertów. 

Jak zaznacza producent, puszka jest w całości wykonana z aluminium, który jest materiałem permanentnym, co oznacza, że nie traci swoich właściwości w procesie recyklingu i można go przetwarzać w nieskończoność. "Z tego powodu należy dołożyć wszelkich starań, aby opróżniona puszka trafiła do żółtego pojemnika, puszkomatu lub na skup złomu. W innym przypadku pojawia się ryzyko utraty cennego surowca" – wyjaśnia.

Już po raz trzeci razem z Fundacją Recal będziemy zbierać puszki podczas trasy Żywiec Męskie Granie. Wierzymy w moc pozytywnych partnerstw takie jak nasze i cieszymy się, że z roku na rok konsumenci z coraz większą dojrzałością podchodzą do kwestii recyklingu odpadów. Gospodarka w obiegu zamkniętym to w końcu jeden z naszych priorytetowych obszarów strategii Warzymy Lepszy Świat.

Magdalena Brzezińska, Dyrektorka ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec

Specjalne pojemniki i plecaki na puszki 

Na terenie festiwalu będą rozstawione zielone, wyraźnie oznaczone pojemniki oraz specjalny metalowy pojemnik w kształcie litery Ż. Dzięki temu każda puszka, która do nich trafi, zostanie przekazana do recyklingu.

Nieodłącznym wsparciem zbiórki aluminiowych puszek po napojach oraz wiedzy na temat ich recyklingu są Animatorzy Każda Puszka Cenna, obecni na koncertach trasy Męskiego Grania od 2021 roku. Od samego początku wykorzystują specjalne plecaki do zbiórki puszek. Śmiało można im oddać swoje puste opakowanie, aby wróciło do obiegu, a także zadać pytania dotyczące recyklingu. 

Działamy już w 19 krajach w Europie oraz w Brazylii. Pojawiamy się na największych na świecie festiwalach i wydarzeniach sportowych, takich jak Karnawał w Rio, festiwal Exit w Serbii, wyścigach Silverstone, Tour de France, a nawet podczas skoków narciarskich. Naszą misją jest inspirowanie i przekonywanie ludzi do zmiany swoich zachowań związanych z selektywną zbiórką puszek.

Bartłomiej Wojdyło z Zarządu Programu Każda Puszka Cenna 

Projekt Każda Puszka Cenna (Every Can Counts) powstał, aby zachęcać do recyklingu puszek po napojach, zwłaszcza poza domem – na przykład w miejscu pracy, podczas zakupów, podróży czy wypoczynku. Inicjatywa została zapoczątkowana w Wielkiej Brytanii dzięki wsparciu firm z branży aluminiowej. W Polsce wdrażany jest od 2017 roku przez Fundację Recal, która od 1995 roku promuje recykling opakowań aluminiowych. 


Foto: mat. prasowe

Reklama