Przetasowanie na rynku piwa. Lider sprzedaży traci pierwsze miejsce

Przetasowanie na rynku piwa. Lider sprzedaży traci pierwsze miejsce

Piwo Bud Light należące do AB InBev właśnie, po ponad 20 latach, straciło pierwsze miejsce na amerykańskim rynku piwa. To efekt bojkotu piwa przez część konsumentów zbulwersowanych niedawną reklamą marki. 

W ciągu ostatnich czterech tygodni zakończonych 3 czerwca sprzedaż piwa Bud Light była niższa o 24,6% względem analogicznego okresu rok wcześniej. W tym samym czasie inna należąca do AB InBev marka, Budweiser, odnotowała 9,2% spadek – podaje Reuters za Bump Williams. 

Bojkot piwa Bud Light

Powodem zawirowań na amerykańskim rynku piwa jest bojkot spowodowany transfobicznymi komentarzami części konsumentów. Taką reakcję wywołała wśród nich reklama marki z transpłciowym influencerem, Dyanem Mulvaneyem, którego twarz pojawiła się na puszkach piwa. 

Jeszcze w maju dyrektor generalny AB InBev, Michel Doukeris, mówił o tym, że jest za wcześnie, by zobaczyć pełny obraz wpływu reklamy na konsumentów piwa Bud Light. Obecnie widzimy jednak, że ten był znaczny, a wielu klientów rozpoczęło bojkot produktu. 

Nowy numer jeden na rynku piwa

Po niemal 25% spadkach sprzedaży Bud Light spadł z pozycji pierwszego miejsca pod względem sprzedaży na amerykańskim rynku piwa. Jego miejsce zastąpiło piwo Modelo Especial firmy Constellation.

Jak podaje Reuters za Bump Williams, w analizowanym okresie do 3 czerwca marka ta odpowiadała za 8,4% udziałów w ogólnej sprzedaży piwa w sklepach detalicznych w USA. W tym samym czasie udziały Bud Light spadły do 7,3%. 


Foto: StockAdobe(Leszek Czerwonka)

 

Reklama