Rynek cukru żelującego w Polsce w ostatnim roku zanotował wzrost wartości sprzedaży na poziomie 28%. Cukier żelujący, czyli mieszanina cukru i substancji zagęszczającej jak pektyna czy żelatyna, przyspiesza proces gotowania owoców, zatrzymując jednocześnie ich żywe, naturalne kolory. Podsumowanie ostatniego roku prezentuje dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager z CMR.
Z danych CMR za ostatni rok wynika, że kategoria cukru żelującego jest rozproszona pod względem kanałów sprzedaży. Az 34% opakowań sprzedano w dyskontach, 32% w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m², a 26% w supermarketach.
Wartość sprzedaży cukru żelującego w Polsce zanotowała imponujący wzrost o 28% w 2022 roku w stosunku do roku 2021. Co istotne, wzrost ten nie był wywołany jedynie inflacją. Liczba sprzedanych opakowań cukru żelującego wzrosła o 11%, zwłaszcza w sklepach małoformatowych, gdzie sprzedaż wzrosła o 7% między kwietniem 2022 a marcem 2023. - W tym samym czasie liczba sprzedanych opakowań zwiększyła się o niecałe 3% - znaznacza dr Magdalena Wilgatek.