Ten napój stworzyła w pełni sztuczna inteligencja. Teraz trafi do sprzedaży

Ten napój stworzyła w pełni sztuczna inteligencja. Teraz trafi do sprzedaży

Szwajcarski producent VIVI Kola właśnie przedstawił nowość w swojej ofercie. VIVI nova to napój na bazie soku z limonki, jagód kamczackich, soku imbirowego i korzenia cykorii. Opracowanie formuły oraz opakowania marka zleciła... sztucznej inteligencji.

Przepis napoju VIVI nova został opracowany przez ChatGPT od OpenAI, a branding opakowania jest autorstwa Midjourney. Jak pisze producent, ten "super napój" to odpowiedź na skierowane do sztucznej inteligencji pytanie o stworzenie napoju. 

Jak stworzyć produkt spożywczy z ChatGPT?

W pierwszej kolejności zespół VIVI Kola poprosił ChatGPT o udostępnienie jednego "zdrowego" wegańskiego przepisu na wegański, kraftowy napój na bazie wody. W wyniku tego zapytania sztuczna inteligencja podała konkretny przepis, na który składa się m.in.: 700 ml wody, 30 ml soku wyciśniętego ze świeżej limonki, 20 ml soku z jagód kamczackich, 10 ml soku imbirowego. 

Kolejnym etapem, jak pisze firma, było sprawdzenie smaku wygenerowanego przez sztuczną inteligencję. "Wyszliśmy i kupiliśmy wszystkie składniki, pomieszaliśmy je i zaczęliśmy degustację. I musieliśmy przyznać: to może zadziałać!" – czytamy w komunikacie producenta.

Trzecim krokiem było stworzenie nazwy. W tym także poproszono o pomoc ChatGPT. VIVA Kola poprosiła sztuczną inteligencję o stworzenie nazwy marki składającej się z 8 liter, która rozpoczyna się od słowa VIVA i pokazuje zdrowotne korzyści produktu. ChatGPT zaproponował kilka różnych nazw spośród których zespół VIVA Kola wybrał faworyta. 

Midjourney zajął się kreacją graficzną puszki

Zespół VIVA Kola nie zamierzał skończyć pracy ze sztuczną inteligencją wyłącznie na nazwie i składzie nowego produktu. Kolejnym etapem było stworzenie pasującej identyfikacji oraz opakowania. W tym celu firma poprosiła o pomoc oparte na sztucznej inteligencji narzędzie Midjourney. 

">Nakarmiliśmy< bota Midjourney i silnik Unreal dość nudnym obrazem jagody kamczackiej, usiedliśmy i patrzyliśmy, jak powstaje bardzo szczegółowy, futurystyczny obraz" – pisze firma. W ten sposób powstało unikalne opakowanie produktu stworzonego przez sztuczną inteligencję.

Ostatnim etapem musiał zająć się już człowiek. Mowa o sprzedaży. VIVI nova, czyli napój stworzony przez sztuczną inteligencję można kupić za pośrednictwem strony online. Czteropak kosztuje 7,2 CHF, czyli około 33 PLN.


Foto: vivikola.ch

Reklama