Lidl rozpoczyna pilotaż, w ramach którego zaprezentuje szereg zamienników mięsa bezpośrednio obok produktów mięsnych. Testy obejmą w sumie 70 sklepów zlokalizowanych w Niderlandach.
Wegański burger obok burgera mięsnego
W ramach pilotażu klienci 70 sklepów zobaczą roślinne produkty w bezpośrednim sąsiedztwie mięsa. Wśród produktów wege znajdą się m.in. wegańskie mięso mielone, wegańskie kawałki kurczaka, wegański sznycel czy wegański burger. Co więcej, ceny substytutów mięsa mają być znacznie niższe niż produktów mięsnych.
"W ramach pilotażu zaprezentujemy na półce mięsnej nasze najlepiej sprzedające się zamienniki mięsa, jak wegetariański burger tuż obok burgera mięsnego" – mówi Chantal Goenee, odpowiedzialna za zrównoważony rozwój i zdrowie w Lidlu.
Nowy sposób prezentacji alternatyw mięsa
Monique van der Meer, badaczka z Uniwersytetu Wageningen zwraca uwagę na to, że prezentowanie alternatyw pochodzenia roślinnego wraz z ich zwierzęcymi odpowiednikami może być skuteczne zwłaszcza w przypadku osób, które okazjonalnie chcą jeść mniej mięsa. "Porównywalne wcześniejsze badania pokazują pozytywny wpływ na sprzedaż warzywnych (mięsnych) alternatyw" – dodaje.
"Mamy nadzieję, że ten projekt zainspiruje wielu innych sprzedawców detalicznych do podjęcia praktycznych kroków w celu zmiany ich ofert, a tym samym przyczynienia się do zmniejszenia wpływu naszego przeciętnego koszyka na przyrodę i klimat" – przyznaje Stientje van Veldhoven, wiceprezes WRI.
Wyniki testów wkrótce
W ramach pilotażu Lidl współpracuje z Uniwersytetem Wageningen i Światowym Instytutem Zasobów (WRI). Dyskonter chce zbadać, jak prezentacja produktów w ten sposób wpłynie na zakupy. Pilotaż potrwa trzy miesiące. W jego ramach sieć planuje także przeprowadzić rozmowy z klientami sklepów.
Wyniki pilotażu, w tym raport naukowy, zostaną podane do wiadomości publicznej pod koniec projektu pilotażowego.
Foto: mat. prasowe