Starbucks eksperymentuje z formatami. Powstaną kawiarnie drive-thru i "dark-cafe"

Starbucks eksperymentuje z formatami. Powstaną kawiarnie drive-thru i "dark-cafe"

Ekspresowa dostawa zakupów czy posiłków pod drzwi domu coraz mocniej zyskuje na popularności. Wynikiem tego trendu są pojawiające się w kolejnych miejscach dark stores, czyli sklepy, które służą za mikro-centra dystrybucyjne, a także dark-kitchens, a więc restauracje serwujące zamówienia wyłącznie na wynos. Wkrótce dołączą do nich "dark-cafes", których uruchomienie zapowiedział Starbucks. Nie jest to jednak jedyny format, nad którym myśli sieć.

Kawiarnie Starbucks wyłącznie z dostawą

Podczas tegorocznej konferencji TD Cowen Future of the Consumer, wiceprezes Starbucks Rachel Ruggeri przedstawiła plany sieci na przyszłość. Część z nich dotyczy formatów kawiarni, nad którymi Starbucks intensywnie pracuje. Ruggeri zapowiedziała, że sieć uruchomi w Stanach Zjednoczonych lokale, które będą oferowały wyłącznie dostawę zamówień. 

"Gdy mówimy o lokalu wyłącznie z dostawą, widzimy drogę do przyszłości, ponieważ dostawa staje się coraz bardziej znaczącą częścią naszej działalności" – przyznała Ruggeri podczas konferencji.

Starbucks typu drive-thru

Kawiarnie typu "dark-cafe" nie są jedynym projektem, nad którym pracuje Starbucks. Podczas konferencji Ruggeri przyznała, że sieć myśli też o lokalach oferujących wyłącznie odbiór osobisty zamówień, a także szuka kawiarni typu drive-thru – które będą obsługiwały zmotoryzowanych klientów.

Zapowiedzi Starbucks dotyczące eksperymentowania w obszarze formatów kawiarni nie są pierwszym tego typu wydarzeniem w historii sieci. Wcześniej, w 2019 roku Starbucks zapowiedział oraz wdrożył pierwszą kawiarnię oferującą wyłącznie odbiór osobisty, która zadebiutowała w Nowym Jorku w USA. W czasie pandemii siećs przeformułowała także część placówek, by móc realizować zamówienia dla klientów mobilnych.

Pracując na nowymi formatami kawiarni, Starbucks chce sprostać rosnącemu popytowi. Obecnie w Stanach Zjednoczonych funkcjonuje kilka kawiarni typu drive-thru w formie testów.


Foto: mat. prasowe

Reklama