Właściciel sklepów Primark rozwija rolno-spożywczy biznes. Wielomilionowe przejęcie

Właściciel sklepów Primark rozwija rolno-spożywczy biznes. Wielomilionowe przejęcie

Spółka Associated British Foods (AB Foods), znana przede wszystkim jako właściciel popularnej sieci sklepów Primark, postanowiła rozszerzyć swoją działalność w ramach sektora rolno-spożywczego. Firma ogłosiła zakup spółki zajmującej się technologią mleczarską.

Akwizycja dotyczy firmy National Milk Records, która gromadzi, analizuje i dostarcza dane związane z produkcją mleka, a także oferuje rlnikom różnorodne usługi w zakresie monitoringu, zarządzania czy identyfikacji zwierząt. Jak podaje Reuters, AB Foods zdecydował się na zakup tej spółki za kwotę 48 mln funtów.

Właściciel Primark inwestuje w sektor food

AB Foods jest przede wszystkim znany jako właściciel marki Primark, która generuje niemal połowę z około 17-miliardowych przychodów firmy. Spółka jest jednak również jednym z największych producentów żywności w Wielkiej Brytanii oraz prowadzi firmę paszową. 

We wtorkowych komunikacie firma zaznaczyła, że doświadczenie National Milk Records w branży mleczarskiej przyczyni się do rozwoju ich działalności rolniczej, wprowadzając dane i platformy technologiczne, które pomogą rolnikom zwiększyć swoją rentowność.

Inwestycja warta 48 mln funtów

Właściciel Primark w ramach transakcji przejmie National Milk Records za 48 mln funtów (czyli niemal 60 mln dolarów). Zarząd NMR zarekomendował ofertę gotówkową w wysokości 215 pensów za akcję zaproponowaną przez ABF, a AB Foods poinformowało w swoim oświadczeniu, że otrzymało już poparcie dla transakcji od inwestorów posiadających około 69% akcji, co zbliża się do progu 75% wymaganego do zatwierdzenia umowy – podaje Reuters.

Ta znacząca inwestycja w sektorze spożywczym jest kolejnym krokiem AB Foods w rozszerzaniu swojego portfolio biznesowego. Przejęcie to umożliwi firmie wykorzystanie synergii pomiędzy jej dotychczasowymi działalnościami a nowo nabytą firmą, co z kolei przyczyni się do dalszego wzrostu i zwiększenia konkurencyjności na rynku spożywczym.


Foto: Unsplash

Reklama