"Winiarstwo – pasjonujący biznes" to nowy kierunek, który od października br. ruszy na Uniwersytecie WSB Merino w Toruniu. Partnerem kierunku jest firma Henkell Freixenet Polska, światowy lider w branży winiarskiej, która postanowiła wziąć aktywny udział w budowaniu kultury winiarskiej w Polsce.
Kierunek studiów o winiarstwie
Analitycy uznają Polskę za jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków wina. Od kilku lat mamy do czynienia z dynamicznym rozwojem kultury winiarskiej. Polacy piją coraz więcej wina, coraz więcej o nim wiedzą i chcą pogłębiać tę wiedzę. Przybywa u nas zarówno importerów, jak i winnic. Ale gdy pasję chcemy zamienić w biznes, trzeba już profesjonalnej edukacji.
Jak wyjaśnia firma, nowy kierunek studiów, jakim jest "Winiarstwo – pasjonujący bisnes", ma być propozycją dla tych, którzy interesują się winem oraz kulturą winiarską i chcieliby zawodowo rozwijać się w tym kierunku.
Rekrutacja na kierunek "Winiarstwo – pasjonujący bisnes"
Studia podyplomowe „Winiarstwo - pasjonujący biznes” na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu skierowane są do wszystkich zainteresowanych tematem wina i rozwijaniem swojej kariery zawodowej w tym obszarze.
Warto podkreślić, że to też studia idealne dla pasjonatów, którzy chcą po prostu zgłębiać tajniki świata wina, oraz tych, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy, ale już są zainteresowani biznesem winiarskim.
Plan studiów o winiarstwie
W trakcie dwóch semestrów (10 zjazdów, 170 godzin nauki) przekazana zostanie bardzo konkretna wiedza. Studenci mają zrozumieć zasady działania polskiego oraz światowych rynków winiarskich, poznać regulacje prawne obowiązujące na rynku wina w Polsce i Unii Europejskiej, zdobyć teoretyczną i praktyczną wiedzę - popartą konkretnymi przykładami - w zakresie wiedzy o winie, regionach winiarskich. W programie jest także zgłębianie tajników profesjonalnej analizy sensorycznej i degustacji wina.
Duży nacisk będzie położony na zarządzanie i sprzedaż. "Zależy nam, aby nasi studenci zyskali świadomość, jakie zmiany można wdrażać w swoich firmach, żeby efektywniej i nowocześnie zarządzać produktami i markami alkoholowymi. Wytłumaczymy, czym jest skuteczna sprzedaż, marketing i trade marketing" – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska, szefowa działu rozwoju biznesu i komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska.
Co ważne, program tych podyplomowych studiów obejmuje także wizyty studyjne. Studenci będą uczestniczyć w trzech zjazdach poza uczelnią. Do swojej toruńskiej siedziby zaprosi firma Henkell Freixenet Polska, a także winnica Bona Terra w Lipnie. Chętni będą mogli także polecieć do Hiszpanii, do winnic prowadzonych przez Grupę Henkell Freixenet.
Foto: mat. prasowe