"Nowy, rewolucyjny produkt firmy Upfield jest zgodny z przepisami dotyczącymi oznakowania żywności" – mówi Sebastian Tołwiński z firmy Upfield w odpowiedzi na pytania redakcji wiadomoscispozywcze.pl dotyczące kontrowersji narastających wokół produktu Rama "Używaj jak M@sło".
Internauci zaniepokojeni komunikacją nowości
Nowy produkt marki Rama "Używaj jak M@sło" zadebiutował na polskim rynku we wtorek 16 maja i już w dniu premiery wzbudził zaniepokojenie wśród internautów. Uwagę konsumentów zwrócił napis na opakowaniu produktu. W oczy rzuca się hasło "Masło" (z listkiem zamiast "a") oraz pisane mniejszymi literami "Używaj jak".
Internauci zwrócili także uwagę na opis produktu, w którym widnieje informacja o mniejszym o 82% wpływie na klimat w stosunku do tradycyjnego masła. Zdaniem niektórych, komunikacja stosowana przez producenta może wprowadzać w błąd i sugerować, że produkt jest masłem.
Upfield odpowiada na zarzuty
Sebastian Tołwiński, dyrektor ds. korporacyjnych i komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej w firmie Upfield, która jest właścicielem marki Rama, w odpowiedzi na pytania redakcji wiadomoscispozywcze.pl zaznacza, że nazwa nowego produktu to "79% tłuszcz do smarowania", co, jak podkreśla, spełnia zapisy Rozporządzenia UE nr 1308/2013.
Tołwiński odnosząc się zarzutu dotyczącego widniejącego na opakowaniu napisu "masło" wyjaśnia, że firma nie wykorzystuje go w komunikacji:
Przedstawiciel Upfield zaznacza także, że produkt zawiera także nazwę roślinnej marki (Rama) i sposób jego użycia. "Nie nazywamy go nabiałowym, a jedynie sugerujemy sposób użycia przez Konsumenta: do gotowania, pieczenia, smarowania – dodaje.
"Nowa >Rama< firmy Upfield to nie jest więc ani masło, ani margaryna. To rewolucyjna kategoria żywności roślinnej, która smakiem zaskoczy wszystkich" – podumowuje.
Foto: mat. redakcji (wiadomoscispozywcze.pl)