Kontrowersje wokół nowego produktu znanej firmy. Mamy odpowiedź producenta

Kontrowersje wokół nowego produktu znanej firmy. Mamy odpowiedź producenta

"Nowy, rewolucyjny produkt firmy Upfield jest zgodny z przepisami dotyczącymi oznakowania żywności" – mówi Sebastian Tołwiński z firmy Upfield w odpowiedzi na pytania redakcji wiadomoscispozywcze.pl dotyczące kontrowersji narastających wokół produktu Rama "Używaj jak M@sło".

Internauci zaniepokojeni komunikacją nowości

Nowy produkt marki Rama "Używaj jak M@sło" zadebiutował na polskim rynku we wtorek 16 maja i już w dniu premiery wzbudził zaniepokojenie wśród internautów. Uwagę konsumentów zwrócił napis na opakowaniu produktu. W oczy rzuca się hasło "Masło" (z listkiem zamiast "a") oraz pisane mniejszymi literami "Używaj jak". 

Internauci zwrócili także uwagę na opis produktu, w którym widnieje informacja o mniejszym o 82% wpływie na klimat w stosunku do tradycyjnego masła. Zdaniem niektórych, komunikacja stosowana przez producenta może wprowadzać w błąd i sugerować, że produkt jest masłem. 

Upfield odpowiada na zarzuty

Sebastian Tołwiński, dyrektor ds. korporacyjnych i komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej w firmie Upfield, która jest właścicielem marki Rama, w odpowiedzi na pytania redakcji wiadomoscispozywcze.pl zaznacza, że nazwa nowego produktu to "79% tłuszcz do smarowania", co, jak podkreśla, spełnia zapisy Rozporządzenia UE nr 1308/2013.

Tołwiński odnosząc się zarzutu dotyczącego widniejącego na opakowaniu napisu "masło" wyjaśnia, że firma nie wykorzystuje go w komunikacji:

Nie używamy słowa „masło” - na opakowaniu widnieje grafika z listkiem w środku, aby bezpośrednio nawiązać do roślinnej natury „Ramy”. Dodatkowo, na opakowaniu znajduje się wyraźne, żółte oznaczenie „VEGAN”, na którym powtórzony jest zielony symbol roślinny oraz napis „ROŚLINNE NATURALNE SKŁADNIKI” pisany wielkimi literami. 

Sebastian Tołwiński, dyrektor ds. korporacyjnych i komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej w firmie Upfield

Przedstawiciel Upfield zaznacza także, że produkt zawiera także nazwę roślinnej marki (Rama) i sposób jego użycia. "Nie nazywamy go nabiałowym, a jedynie sugerujemy sposób użycia przez Konsumenta: do gotowania, pieczenia, smarowania – dodaje.

"Nowa >Rama< firmy Upfield to nie jest więc ani masło, ani margaryna. To rewolucyjna kategoria żywności roślinnej, która smakiem zaskoczy wszystkich" – podumowuje.


Foto: mat. redakcji (wiadomoscispozywcze.pl)

Reklama