Obroty najemców w centrach handlowych w lutym 2023 roku były o 28% wyższe niż w lutym 2022 roku – podaje Polska Rada Centrów Handlowych. Najlepsze wyniki notowały kategorie, które jeszcze rok temu podlegały ograniczeniom pandemicznym.
Polacy wydają coraz więcej w centrach handlowych
W przypadku usług, rozrywki oraz gastronomii wzrosty obrotów w perspektywie rok do roku w zależności od kategorii sięgały nawet 50%. Jak podaje PRCH, pokazuje to, że branże, na które silnie oddziaływały ograniczenia epidemiczne i związany z nimi lęk klientów, po zniesieniu restrykcji wróciły do pozytywnych trendów.
W ltym czasie odnotowano także dodatki współczynnik konwersji obrazujący średnie wydatki klientów w przeliczeniu na jedną wizytę. Jak podaje PRCH, w lutym wzrósł on o 13% w stosunku do analogicznego miesiąca w 2022 roku.
Rośnie odwiedzalność
Luty był także kolejnym miesiącem, w którym odnotowano wzrost odwiedzalności centrów handlowych. Zgodnie ze wskaźnikiem PRCH Footfall Density Index, w drugim miesięcu roku liczba klientów w przeliczeniu na 1 mkw. powierzchni najmu była wyższa rok do roku o 15,6%, wobec 17,8% w styczniu br.
Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH przyznał, że luty był kolejnym dobrem miesiącem dla centrów handlowych. Zaznaczył przy tym, że należy pamiętać o tmy, że rok temu obowiązywały jeszcze ograniczenia pandemiczne, które oddziaływały na handel.
"Z danych GUS wynika, że dla całości handlu wzrost sprzedaży o 9,9% notowano w grupie tekstylia, odzież, obuwie, a o 2,7% w kategorii farmaceutyki, kosmetyki i sprzęt ortopedyczny" – dodał.
Foto: StockAdobe(.shock)