InPost podzielił się wynikami za pierwszy kwartał 2023 roku. W tym czasie przychody Grupy wzrosły o 29% r/r, osiągając 1 996 mln zł, skorygowana EBITDA wzrosła o 36% r/r, osiągając wartość 557 mln zł, natomiast wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się w pierwszym kwartale o 21% r/r, sięgając 198,7 mln sztuk.
InPost stawia na mocną ekspansję
InPost realizuje strategię rozbudowy swojej europejskiej sieci urządzeń Paczkomat®. W Wielkiej Brytanii firma ma już ponad 5000 maszyn, natomiast we Francji osiągnęła poziom 3000 urządzeń Paczkomat®.
Spółka wykorzystuje opracowany w Polsce, zaawansowany i unikatowy system logistyczny, z powodzeniem implementując go na europejskich rynkach. W całej Europie InPost koncentruje się nie tylko na dużych miastach, ale także – tak jak w Polsce – na mniejszych miejscowościach.
Wzrosty przychodów na kluczowych rynkach
InPost zanotował w pierwszym kwartale 2023 roku zdecydowany wzrost przychodów na wszystkich głównych rynkach, przede wszystkim dzięki wzrostowi obsłużonych wolumenów, poprawie dźwigni operacyjnej, poprawie efektywności procesów oraz przeprowadzonemu procesowi zmian cen.
W I kwartale liczba obsłużonych przesyłek wzrosła o 21% do 198,7 mln sztuk. Rynki międzynarodowe i Polska odnotowały odpowiednio wzrost o 28% i 18% r/r. W tym czasie przychody Grupy wyniosły 1 996 mln zł, po wzroście o 29% r/r.
Skorygowana EBITDA Grupy wyniosła 557 mln zł, co oznacza wzrost o 36% r/r, głównie dzięki zwiększeniu rentowności w Polsce.
W I kwartale 2023 roku Grupa InPost wygenerowała wolne przepływy pieniężne (FCF) w wysokości 117,3 mln zł.
Silny wzrost wolumenu
W Polsce I kwartał 2023 był drugim najlepszym w historii firmy (po Q4 2022 r.) pod względem wolumenu obsłużonych paczek. W I kwartale obsłużono 132 miliony przesyłek, przy znacznym wzroście wolumenów dostarczanych zarówno do urządzeń Paczkomat® InPost, jak i przez dostawy kurierskie, co pozwoliło na wzrost udziału w rynku.
We Francji, Mondial Relay odnotował silny wzrost wolumenu, głównie w segmencie B2C (pierwszy tak wysoki wzrost w tym segmencie) oraz C2C. Mondial Relay na wszystkich rynkach odnotował wysoką dynamikę ekspansji swojej sieci punktów odbioru paczek (zarówno PUDO jak i urządzeń Paczkomat®), kończąc I kwartał 2023 z 23 219 punktami (+25% r/r).
W Wielkiej Brytanii i we Włoszech InPost dostarczył w I kwartale 2023 10,3 mln paczek, a przychody z tej części segmentu międzynarodowego wzrosły ponad trzykrotnie r/r.
Grupa InPost podtrzymuje prognozę na rok 2023
W 2023 roku InPost będzie koncentrował się na trzech kluczowych obszarach: wzroście wolumenu w Polsce ponad rynek, przy jednoczesnym wzroście marży; zwiększeniu rentowności Mondial Relay, wzroście wydajności operacyjnej i zwiększeniu udziału w rynku B2C; polepszaniu operacji logistycznych w Wielkiej Brytanii, co ma pozwolić na wzrost udziału w rynku B2C i dalszy wzrost ponad rynek.
Foto: mat. prasowe