HalfPrice, sieć off-price należąca do Grupy CCC, wprowadziła do swojej kampanii reklamowej pionierskie na rynku krajowym rozwiązanie, polegające na wykorzystaniu grafik stworzonych przez sztuczną inteligencję. To pierwszy taki projekt w Polsce, który nie tylko promuje HalfPrice Club, ale także pokazuje, jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w marketingu.
Pierwsza kampania współtworzona z AI
Oprawa graficzna kampanii HalfPrice została wygenerowana przez sztuczną inteligencję. Projekt ten jest pionierski w dziedzinie wykorzystania AI w działaniach marketingowych i wyznacza nowe kierunki rozwoju komunikacji.
Na grafikach widzimy obrazy kobiet, które zostały wygenerowane przez AI. Dodatkowo kreacje wzbogacono o tekst mówiący o tym, że "na tym zdjęciu prawdziwe są tylko emocje (...) za resztę dziękujemy sztucznej inteligencji".
Sztuczna inteligencja w marketingu
Michał Kniaź, dyrektor marketingu w HalfPrice, przyznał, że ta kampania musiała się po prostu wydarzyć. "Dla nas, działu marketingu, to jest także test – jak AI może wesprzeć nas w codziennej pracy. Pierwsze wyniki przeszły nasze oczekiwania. Szybkość działania czy elastyczność jaką daje sztuczna inteligencja otwierają przed nami wiele możliwości – jeszcze bardziej jakościowej komunikacji z klientem w czasie rzeczywistym" – dodaje.
Kampania HalfPrice będzie prowadzona w najbliższych miesiącach we wszystkich kanałach social media marki, OOH i digital. Traktując sztuczną inteligencję jako uzupełnienie dotychczasowych narzędzi i współprac, dział marketingu chce poznać możliwości, jakie daje AI i mieć wpływ na kształtowanie sposobów jej wykorzystania.
Foto: mat. prasowe