FoodWell idzie po pozycję lidera zdrowej żywności i rozszerza dystrybucję roślinnych zamienników

FoodWell idzie po pozycję lidera zdrowej żywności i rozszerza dystrybucję roślinnych zamienników

FoodWell rozwija linię roślinnych zamienników. Producent zwiększa dystrybucję swoich pierwszych produktów z tej kategorii, które zadebiutowały w ubiegłym roku pod marką Purella. To kolejny krok, który ma zbliżyć producenta do osiągnięcia pozycji lidera na polskim rynku zdrowej żywności.

Zgodnie z założeniami przyjętej w IV kw. 2022 r. strategii, pierwsze roślinne zamienniki mięsa FoodWell wprowadził na polski rynek w grudniu 2022 roku. Firma informowała wtedy o ambitnych planach, zgodnie z którymi do 2026 roku FoodWell ma stać się liderem w Polsce i zdobyć mocną pozycję w Europie w kategorii zdrowej, funkcjonalnej żywności plant based. 

FoodWell stawia na roślinne zamienniki

Kategoria roślinnych zamienników ma umożliwić firmie dynamiczny wzrost w kategorii zdrowej żywności. Zgodnie ze strategią FoodWell, sprzedaż produktów plant based w perspektywie 3 lat ma generować ok. 10% obrotów firmy. W ten sposób FoodWell chce do 2026 roku zdobyć pozycję lidera na rynku zdrowej żywności w kraju.

Mamy ambicje, żeby do 2026 r. stać się numerem jeden w kategorii zdrowej żywności w Polsce i wyraźnie zaznaczyć swoją obecność w tym obszarze na europejskich rynkach. Jestem spokojny o sukces, bo wprowadziliśmy na rynek produkty najwyższej jakości.

Marian Owerko, prezes zarządu FoodWell

Jak zaznacza Marian Owerko, trendy konsumenckie sprzyjają realizacji celów firmy. "Prawie cała Europa jest otwarta na zmianę nawyków żywieniowych. Ludzie chcą jeść jednocześnie zdrowo i smacznie, a do tego przykładają coraz większą wagę do ochrony środowiska. Nasze produkty wpisują się w każde z tych oczekiwań" – dodaje.

Linia Meat Different zwiększy się do 12 produktów

FoodWell rozwija linię roślinnych zamienników mięsa w ramach marki Purella Superfoods. W 2023 roku firma zamierza oferować 12 produktów w 100% plant based – powstałych na bazie grochu, nieprzetworzonej żywności z kategorii superfoods, pozbawionych konserwantów i dodatków soi oraz posiadających smak i strukturę prawdziwego mięsa.

Jako pierwsze w grudniu zeszłego roku w sieci Kaufland Polska pojawiły się dwa rodzaje roślinnego kurczaka w technologii HME, a także będące roślinną nowością na rynku: łosoś oraz tatar wołowy.

W dalszej części roku portfolio FoodWell uzupełnią roślinne:

  • nuggetsy (z kurczaka oraz rybne),
  • burgery,
  • kiełbaski,
  • kaszanka.

FoodWell zwiększa dystrybucję produktów plant based

Na początku nowe produkty roślinne od Purelli zadebiutowały w sklepach Kaufland Polska. W I kw. br. kategoria roślinnych zamienników mięsa systematycznie trafiała do sprzedaży w kolejnych sieciach sklepów – w pierwszej kolejności w Carrefour, Auchan, Netto i Biedronka.

FoodWell jest także po serii warsztatów z klientami HoReCa, najlepszymi restauracjami w Polsce i branżą foodservice. Wszyscy pozytywnie ocenili jakość i smak produktów. Pierwsze z nich pojawiają się już w menu wybranych restauracji.

Od połowy kwietnia najszerszy wybór produktów z linii MEAT DIFFERENT marki Purella znajduje się w restauracji Flaming w Warszawie, w której FoodWell wspólnie z klientem stworzył całą sekcję VEGE. Do menu trafiły: roślinny łosoś w carpaccio, tatar, kurczak w sałatce Cezar, burger, a także kiełbaska w ofercie śniadaniowej.

Ofensywa promocyjna 

Dodatkowo firma prowadzi ofensywę promocyjną najnowszej kampanii. "To m.in. targetowane działania digital i social media wokół sieci, które potwierdziły współpracę. Będziemy komunikować się poprzez kampanie wideo oraz influencer marketing pod hasłem >MEAT DIFFERENT –  Spróbuj a zrozumiesz<" – dodaje Artur Gajewski CMO FoodWell.


Foto: mat. prasowe

Reklama