FoodWell rozwija linię roślinnych zamienników. Producent zwiększa dystrybucję swoich pierwszych produktów z tej kategorii, które zadebiutowały w ubiegłym roku pod marką Purella. To kolejny krok, który ma zbliżyć producenta do osiągnięcia pozycji lidera na polskim rynku zdrowej żywności.
Zgodnie z założeniami przyjętej w IV kw. 2022 r. strategii, pierwsze roślinne zamienniki mięsa FoodWell wprowadził na polski rynek w grudniu 2022 roku. Firma informowała wtedy o ambitnych planach, zgodnie z którymi do 2026 roku FoodWell ma stać się liderem w Polsce i zdobyć mocną pozycję w Europie w kategorii zdrowej, funkcjonalnej żywności plant based.
FoodWell stawia na roślinne zamienniki
Kategoria roślinnych zamienników ma umożliwić firmie dynamiczny wzrost w kategorii zdrowej żywności. Zgodnie ze strategią FoodWell, sprzedaż produktów plant based w perspektywie 3 lat ma generować ok. 10% obrotów firmy. W ten sposób FoodWell chce do 2026 roku zdobyć pozycję lidera na rynku zdrowej żywności w kraju.
Jak zaznacza Marian Owerko, trendy konsumenckie sprzyjają realizacji celów firmy. "Prawie cała Europa jest otwarta na zmianę nawyków żywieniowych. Ludzie chcą jeść jednocześnie zdrowo i smacznie, a do tego przykładają coraz większą wagę do ochrony środowiska. Nasze produkty wpisują się w każde z tych oczekiwań" – dodaje.
Linia Meat Different zwiększy się do 12 produktów
FoodWell rozwija linię roślinnych zamienników mięsa w ramach marki Purella Superfoods. W 2023 roku firma zamierza oferować 12 produktów w 100% plant based – powstałych na bazie grochu, nieprzetworzonej żywności z kategorii superfoods, pozbawionych konserwantów i dodatków soi oraz posiadających smak i strukturę prawdziwego mięsa.
Jako pierwsze w grudniu zeszłego roku w sieci Kaufland Polska pojawiły się dwa rodzaje roślinnego kurczaka w technologii HME, a także będące roślinną nowością na rynku: łosoś oraz tatar wołowy.
W dalszej części roku portfolio FoodWell uzupełnią roślinne:
- nuggetsy (z kurczaka oraz rybne),
- burgery,
- kiełbaski,
- kaszanka.
FoodWell zwiększa dystrybucję produktów plant based
Na początku nowe produkty roślinne od Purelli zadebiutowały w sklepach Kaufland Polska. W I kw. br. kategoria roślinnych zamienników mięsa systematycznie trafiała do sprzedaży w kolejnych sieciach sklepów – w pierwszej kolejności w Carrefour, Auchan, Netto i Biedronka.
FoodWell jest także po serii warsztatów z klientami HoReCa, najlepszymi restauracjami w Polsce i branżą foodservice. Wszyscy pozytywnie ocenili jakość i smak produktów. Pierwsze z nich pojawiają się już w menu wybranych restauracji.
Od połowy kwietnia najszerszy wybór produktów z linii MEAT DIFFERENT marki Purella znajduje się w restauracji Flaming w Warszawie, w której FoodWell wspólnie z klientem stworzył całą sekcję VEGE. Do menu trafiły: roślinny łosoś w carpaccio, tatar, kurczak w sałatce Cezar, burger, a także kiełbaska w ofercie śniadaniowej.
Ofensywa promocyjna
Dodatkowo firma prowadzi ofensywę promocyjną najnowszej kampanii. "To m.in. targetowane działania digital i social media wokół sieci, które potwierdziły współpracę. Będziemy komunikować się poprzez kampanie wideo oraz influencer marketing pod hasłem >MEAT DIFFERENT – Spróbuj a zrozumiesz<" – dodaje Artur Gajewski CMO FoodWell.
Foto: mat. prasowe