Wraz z szybkim rozwojem technologii i Internetu, e-commerce stał się popularnym kanałem dokonywania zakupów wśród konsumentów na całym świecie. W Polsce, podobnie jak w przypadku większości krajów, duży impuls do rozwoju rynku zakupów online dała pandemia oraz związane z nią ograniczenia. Sytuację na polskim rynku e-commerce, szczególnie w kontekście kategorii FMCG, analizuje Aleksandras Bacevicius, analityk w Euromonitor International.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- W jakim tempie rośnie rynek e-commerce w Polsce.
- Jaką sprzedaż przez Internet generują kategorie FMCG.
- Jakie formy dostawy są najczęściej wybierane przez klientów e-commerce.
- Jaką wartość oraz dynamikę wzrostu ma polski rynek mobile commerce.
- W jakim tempie będzie rósł polski rynek e-commerce w ciągu najbliższych 5 lat.
E-commerce w Polsce. Jak radzi sobie branża FMCG w kanale online?
E-commerce w Polsce jest szybko rozwijającym się kanałem, rosnącym w tempie 22% CAGR w okresie od 2014 do 2022.
W 2022 roku e-commerce we wszystkich śledzonych przez Euromonitor International branżach FMCG, pomimo ostrej presji inflacyjnej i rosnących cen energii na całym kontynencie, osiągnął wartość 121 mld zł przy 15% wzroście.
W kolejnym roku handel elektroniczny znacznie zwolnił, niemniej jednak w 2023 roku utrzymał w Polsce dodatni 2% wzrost.