Grupa Jeronimo Martins wygenerowała podczas pierwszych trzech miesięcy roku sprzedaż na poziomie 6,8 mld euro, po 23,4% wzrośnie rok do roku. W tym czasie sprzedaż porównywalna (czyli w tych samych sklepach) wzrosła o 21,2%. Obecna w Polsce sieć Biedronka odpowiadała w pierwszym kwartale roku za 70% przychodów całej grupy.
Portugalska grupa wygenerował w pierwszym kwartale 2023 roku zysk netto na poziomie 140 mln euro. W tym czasie zysk EBITDA spółki wzrósł o 20,1% do 446 mln euro.
Biedronka z 22 mld zł sprzedaży w I kw. 2023 roku
Biedronka ma za sobą mocny początek roku. Należąca do Jeronimo Martins sieć sklepów zwiększyła sprzedaż o 26% w porównaniu rok do roku, do poziomu 4,84 mld euro, co przekłada się na ok. 22 mld zł. W zestawieniu like-for-like sprzedaż odnotowała 24,5% tempo wzrostu rok do roku, wobec 12,2% w pierwszym kwartale 2022 roku. W pierwszym kwartale roku Biedronka wygenerowała ok. 70% sprzedaży całej grupy.
Podczas trzech pierwszych miesięcy roku detalista otworzył 17 nowych sklepów. Na koniec marca 2023 roku Biedronka miała już 3404 sklepów w Polsce, wobec 3261 placówek dokładnie rok wcześniej.
Walka o cenę w dobie inflacji
Grupa stawiała w pierwszym kwartale roku na budowanie konkurencyjności cenowej, która – jak informuje firma – przyniosła dobre rezultaty w kontekście rosnącej presji popytu konsumenckiego. "Wyniki z pierwszego kwartału potwierdzają siłę operacyjną i konkurencyjność naszych banerów oraz ich umiejętność odczytywania kontekstu i szybkiego dostosowywania swoich propozycji wartości do potrzeb konsumentów" – skomentował Pedro Soares Dos Santos, CEO Jeronimo Martins.
"Pozostajemy zobowiązani do bycia siłą antyinflacyjną poprzez absorbowanie części presji wzrostu cen wywieraej na konsumentów. Jednocześnie będziemy pracować nad realizacją naszej długoterminowej wizji poprzez realizację naszego programu inwestycyjnego" – dodał Pedro Soares Dos Santos.
Foto: mat. redakcji