Na ulice Warszawy wyjechał pierwszy w historii marki, półautonomiczny robot dostawczy Pyszne.pl. Lider rynku dostaw jedzenia online testuje innowacyjne rozwiązanie, które ma usprawnić proces dowozu zamówień na niewielkich dystansach. Robota skonstruowała lubelska firma Delivery Couple.
Testy robota potrwają miesiąc, do połowy maja. Bierze w nich udział restauracja indyjska Mandala Express, mieszcząca się na warszawskim Śródmieściu.
Jak wygląda praca robota Pyszne.pl?
Po odebraniu zamówienia z restauracji, robot wysyła klientowi wiadomość SMS z informacją, że wyruszył w drogę. W większości pokonuje ją autonomicznie - sam podejmuje decyzję w jaki sposób pokonać trasę. Jest przystosowany do radzenia sobie z różnego rodzaju infrastrukturą miejską. Krawężniki czy nierówne chodniki nie są dla niego przeszkodą. W wybranych momentach wspiera go jednak zdalny operator - na przykład podczas przejeżdżania przez przejścia dla pieszych.
Gdy robot dotrze na miejsce odbioru zamówienia - dzwoni do klienta, aby poinformować, że czeka przed budynkiem. Ponadto wysyła klientowi SMS-em link potrzebny do otworzenia pojemnika na jedzenie. Po zakończeniu dostawy wraca do restauracji po kolejne zamówienie. Robot dostarcza jedzenie na dystansie do 3 km od lokalu.
Półautonomiczny robot na ulicach polskich miast
Testowany przez Pyszne.pl robot Delivery Couple posiada wbudowany system ogrzewania i czujniki temperatury, dzięki którym dostarczone jedzenie będzie ciepłe, a także konstrukcję chroniącą zamówienie przed przewróceniem się czy rozlaniem. Jeździ po chodnikach i ścieżkach rowerowych, a na jednym ładowaniu potrafi pracować przez cały dzień.
Jest też przygotowany na „stresujące” sytuacje. Jeśli nie jest pewny, jak pokonać przeszkodę, szuka alternatywnej trasy, a jeżeli nie może jej znaleźć - prosi o pomoc zdalnego operatora.
W kierunku zeroemisyjnych dostaw
Dostawy z wykorzystaniem półautonomicznego robota są zeroemisyjne. To nie pierwsza proekologiczna innowacja wprowadzona na polskim rynku przez Pyszne.pl.
W 2019 roku serwis wycofał ze swojego sklepu partnerskiego większość plastikowych produktów. W 2022 roku wprowadził do niego z kolei rewolucyjne pudełka na jedzenie Notpla, które posiadają naturalną, wegańską, odporną na tłuszcz powłokę z alg morskich, zamiast plastiku. Ponadto serwis zbudował w ramach własnej usługi logistycznej flotę rowerów i skuterów elektrycznych.
Foto: mat. prasowe