Gazetki promocyjne stają się codziennością Polaków. Wszyscy szukają oszczędności

Gazetki promocyjne stają się codziennością Polaków. Wszyscy szukają oszczędności

W dobie szalejącej inflacji Polacy szukają sposobów na oszczędzanie. Już ponad 90% przegląda gazetki promocyjne, z czego 64,9% robi to przynajmniej jeden raz w tygodniu – wynika z najnowszych danych UCE Research, na które powołuje się "Rzeczpospolita". Badacze postanowili sprawdzić, czy poziom zarobków wpływa na korzystanie z gazetek promocyjnych. Wyniki są zaskakujące.

Polacy szukają codziennych oszczędności w gazetkach promocyjnych

Monitorowanie aktualnych gazetek promocyjnych sieci handlowych może być jedną z technik, których celem jest generowanie oszczędności przy okazji codziennych zakupów. Okazuje się, że najaktywniejszymi odbiorcami tego typu promocji są osoby zarabiające od 5 do blisko 9 tys. zł miesięcznie na rękę – podaje "Rz". 

Gazetki towarzyszą nam przynajmniej kilka razy w tygodniu

Spośród odbiorców gazetek promocyjnych, aż 37,3% przyznaje, że przegląda je od 2 do 3 razy w tygodniu. Najczęściej deklarowały tę częstotliwość osoby zarabiające powyżej 9 tys. zł (41,5%) oraz osoby zarabiające od 3 do 5 tys. zł. Jak podaje "Rz", konsumenci z najskromniejszymi zarobkami wypadły w tym ujęciu poniżej średniej. 

Nie brakuje także konsumentów, dla których przeglądanie gazetek promocyjnych stało się codziennością. Według badania, już średnio co dziesiąta osoba (11%) sprawdza je codziennie. Raz w tygodniu gazetki promocyjne przegląda 27,6%, 2-3 razy w miesiącu – 12,6%, a raz na miesiąc – 5,1%.


Foto: StockAdobe(whyframeshot)

Reklama