Elektroniczne cenówki zostały już wdrożone w ponad 200 sklepach Lidla w Polsce. Detalista zobowiązał się do wdrożenia tego rozwiązania we wszystkich placówkach sieci do końca sierpnia 2023 roku.
Już w lutym 2022 roku pisaliśmy o pierwszych krokach, jakie Lidl podjął w celu wdrożenia elektronicznych etykiet cenowych w swoich sklepach. Początkowo rozwiązanie pojawiło się w poznańskiej placówce – jednak już wtedy detalista informował o ambitnych planach. Właśnie obserwujemy ich realizację.
Elektroniczne cenówki w sklepach Lidl
Obecnie e-cenówki są już stosowane między innymi we wszystkich sklepach Lidl w Poznaniu oraz licznych placówkach w Warszawie czy Wrocławiu. Łącznie wdrożono je już w ponad 200 sklepach sieci, a prace nadal trwają.
Z końcem maja 2023 r. w system elektronicznych cenówek (ESL) pojawi się w przeszło 300 placówkach Lidl Polska, zaś do końca sierpnia br. planowane jest wprowadzenie systemu we wszystkich sklepach.
Co to jest ELS?
ESL to skrót od anglojęzycznego terminu electronic shelf label, czyli elektronicznej ceny. Jest to system, który zastępuje tradycyjne papierowe cenówki w sklepach. Dzięki niemu klienci mają pewność, że informacje na wyświetlaczach są aktualne, a zmiany w cenach czy promocjach są od razu widoczne.
System ESL jest połączony z systemem zarządzania towarem, więc zmiany są przenoszone automatycznie i odzwierciedlają stan faktyczny. To także spore ułatwienie dla pracowników sklepów, którzy nie muszą już wymieniać cenówek ręcznie, a ich czas wolny od tego zadania może poświęcić na pomoc klientom w sklepie.
ELS pozwoli zaoszczędzić 120 ton papieru rocznie
Dodatkowo, system ESL to duże oszczędności dla środowiska, ponieważ znacznie ogranicza się zużycie papieru i tuszu. Jak podaje Lidl, dzięki takiemu rozwiązaniu sklepy mogą zaoszczędzić nawet 120 ton papieru rocznie. Elektroniczne ceny są także wykorzystywane w innych miejscach, np. w kinach, muzeach czy na stacjach benzynowych.
Jak wyglądają elektroniczne oznaczenia cenowe?
Bardzo podobnie do klasycznych ramek, w których umieszczane są informacje o cenach – są to wyświetlacze umieszczone przy półkach z towarami. Dzięki dużym cyfrom i literom informacje są dobrze widoczne, a ich odczytanie nie powinno przysporzyć trudności klientom.
Foto: Lidl Polska