Lidl wyeksportował w 2022 roku towary o wartości 5,4 mld zł. To absolutny rekord

Lidl wyeksportował w 2022 roku towary o wartości 5,4&nbspmld&nbspzł. To absolutny rekord

Lidl eksportuje krajowe produkty w ramach marek własnych sieci. Detalista właśnie podzielił się wynikami za 2022 rok, który okazał się rekordowy. W tym czasie wartość eksportu polskich produktów na zagraniczne rynki osiągnęła historyczny poziom przekraczający 5,4 mld zł. 

Lidl Polska oferował w swojej ofercie w 2022 roku ponad 440 produktów z oznaczeniem "Produkt polski". W tym czasie detalista współpracował z ponad 820 krajowymi dostawcami. Wielu z nich, w ramach marek własnych sieci, wyeksportowało swoje produkty poza granice kraju. 

Eksport Lidla w 2022 roku

Tylko w 2022 roku prawie 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 5,4 mld zł.

Natomiast w ciągu pięciu lat (2018-2022) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 18 mld zł. Wartość dotycząca eksportu od lat stale rośnie, a Lidl Polska w dalszym ciągu zamierza promować oraz wspierać eksport polskich produktów na rynkach zagranicznych.

Główne rynki eksportowe dla polskich produktów

Jak podaje detalista, największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso, wędliny, ser żółty oraz masło. 

Top 8 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym stanowiły w 2022 roku:

  1. Rumunia,
  2. Słowacja,
  3. Czechy,
  4. Litwa,
  5. Węgry,
  6. Łotwa,
  7. Bułgaria,
  8. Wielka Brytania.

"Współpraca z polskimi dostawcami jest dla nas priorytetem"

Lidl Polska kupuje od polskich producentów nabiał, mięso, wędliny i owoce. Przykładem może być chociażby kategoria drobiu – w której Lidl Polska niezmiennie od 6 lat współpracuje z firmą Indrol dostarczając do sklepów sieci produkty dostępne pod marką "Rzeźnik". 

Jak zaznacza Wojciech Grohn, członek zarządu Lidl Polska, współpraca z krajowymi dostawcami jest priorytetem dla firmy. "Jesteśmy świadomi, że polskie produkty są wysokiej jakości, dlatego promujemy je za granicą. Cieszy nas, że kolejny rok był pod względem eksportu rekordowy" – podsumowuje.


Foto: mat. prasowe

Reklama