Przychody Grupy za I półrocze wyniosły 2 839 mln euro, co stanowi 22,8% wzrostu rok do roku, dzięki silnemu wzrostowi segmentu Pepco o 36,9%. W tym czasie Grupa osiągnęła 11,1% wzrosty like-for-like, który w samym II kwartale roku obrotowego sięgnął 8,5%. Pepco w dalszym ciągu kontynuowało strategię ekspansji.
"Pepco zanotowało zachęcający wynik w II kwartale mimo wciąż trwającej wysokiej inflacji odczuwanej zarówno przez klientów, jak i samą firmę. Popyt na nasze towary pozostaje wysoki, a dwucyfrowy wzrost przychodów według danych porównywalnych pokazuje, jak solidnych postępów dokonała Grupa" – powiedział Trevor Masters, prezes Pepco Group.
Wyniki Grupy Pepco 2023
W pierwszym półroczu roku obrotowego 2023, Grupa Pepco wygenerowała 2,84 mld euro przychodów, co przekłada się na 22,8% wzrost rok do roku. W tym czasie największy wzrost odnotowała sieć dyskontów Pepco – wyniósł on 36,9% rok do roku.
W samym tylko drugim kwartale Grupa wygenerowała 1,18 mld euro przychodów, po 19,7% w perspektywie do analogicznego okresu rok wcześniej. W tym czasie wzrost przychodów like-for-like osiągnął 8,5%.
Na koniec pierwszego półrocza Grupa Pepco miała łącznie 4 127 sklepów, z czego Pepco odpowiadało za 3 101, a Grupa Poundland za 1 026 placówek.
Pepco stawia na nowe sklepy
W pierwszym półroczu Grupa otworzyła netto 166 nowych sklepów. Ta liczba jest niższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (235 nowych sklepów netto) z uwagi na inną dynamikę tego procesu niż rok wcześniej.
Spodziewane jest zwiększenie liczby otwarć w drugim półroczu 2023 r. Grupa pozostaje przekonana co do wypełnienia celu uruchomienia 550 nowych sklepów netto w bieżącym roku obrotowym.
W planach dalsze wzrosty
Grupa trzyma się założonego harmonogramu nowych otwarć sklepów, napędzając przychody dzięki programowi przeobrażania sklepów i utrzymywaniu dyscypliny kosztowej, z poprawą perspektyw marż w drugim półroczu.
Grupa Pepco jest pewna perspektyw na cały rok obrotowy i nie przewiduje zmian co do poprzednich założeń, przedstawionych przy okazji publikacji wybranych wyników za I kwartał w styczniu 2023 r.
Foto: Pepco