Grupa Pepco pokazała wyniki finansowe. "Naszym rynkiem docelowym jest cała Europa"

Grupa Pepco pokazała wyniki finansowe. "Naszym rynkiem docelowym jest cała Europa"

Przychody Grupy za I półrocze wyniosły 2 839 mln euro, co stanowi 22,8% wzrostu rok do roku, dzięki silnemu wzrostowi segmentu Pepco o 36,9%. W tym czasie Grupa osiągnęła 11,1% wzrosty like-for-like, który w samym II kwartale roku obrotowego sięgnął 8,5%. Pepco w dalszym ciągu kontynuowało strategię ekspansji.

"Pepco zanotowało zachęcający wynik w II kwartale mimo wciąż trwającej wysokiej inflacji odczuwanej zarówno przez klientów, jak i samą firmę. Popyt na nasze towary pozostaje wysoki, a dwucyfrowy wzrost przychodów według danych porównywalnych pokazuje, jak solidnych postępów dokonała Grupa" – powiedział Trevor Masters, prezes Pepco Group.

Wyniki Grupy Pepco 2023

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2023, Grupa Pepco wygenerowała 2,84 mld euro przychodów, co przekłada się na 22,8% wzrost rok do roku. W tym czasie największy wzrost odnotowała sieć dyskontów Pepco – wyniósł on 36,9% rok do roku. 

W samym tylko drugim kwartale Grupa wygenerowała 1,18 mld euro przychodów, po 19,7% w perspektywie do analogicznego okresu rok wcześniej. W tym czasie wzrost przychodów like-for-like osiągnął 8,5%.

Na koniec pierwszego półrocza Grupa Pepco miała łącznie 4 127 sklepów, z czego Pepco odpowiadało za 3 101, a Grupa Poundland za 1 026 placówek. 

Pepco stawia na nowe sklepy

W pierwszym półroczu Grupa otworzyła netto 166 nowych sklepów. Ta liczba jest niższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (235 nowych sklepów netto) z uwagi na inną dynamikę tego procesu niż rok wcześniej.

Spodziewane jest zwiększenie liczby otwarć w drugim półroczu 2023 r. Grupa pozostaje przekonana co do wypełnienia celu uruchomienia 550 nowych sklepów netto w bieżącym roku obrotowym.

Po raz pierwszy w historii firmy, liczba nowych sklepów uruchomionych w tym kwartale w Europie Zachodniej, wliczając nasz setny sklep we Włoszech, przewyższyła liczbę nowych placówek w Europie Środkowej. To strategiczne osiągnięcie dla Grupy, a pozytywne reakcje klientów na naszą ofertę pokazują, że rynkiem docelowym jest dla nas cała Europa. Będziemy szukali możliwości do skorzystania z okazji do dalszego wzrostu w drugiej części roku, a nasze plany uruchomienia działalności w Portugalii oraz Bośni i Hercegowinie w drugiej połowie 2023 r. są realizowane zgodnie z harmonogramem

Trevor Masters, prezes Pepco Group

W planach dalsze wzrosty

Grupa trzyma się założonego harmonogramu nowych otwarć sklepów, napędzając przychody dzięki programowi przeobrażania sklepów i utrzymywaniu dyscypliny kosztowej, z poprawą perspektyw marż w drugim półroczu.

Grupa Pepco jest pewna perspektyw na cały rok obrotowy i nie przewiduje zmian co do poprzednich założeń, przedstawionych przy okazji publikacji wybranych wyników za I kwartał w styczniu 2023 r.


Foto: Pepco

Reklama