Just Eat Takeaway.com pokazał wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2023 roku. Właściciel Pyszne.pl odnotował w tym czasie 8% spadek wartości sprzedaży (GMV) oraz 14% spadek ilości zamówień.
"Just Eat Takeaway.com nadal podnosi się po zeszłorocznym spowolnieniu, przy czym segmenty Europy Północnej oraz Wielkiej Brytanii i Irlandii przodują w trendzie" – skomentował Jitse Groen, dyrektor generalny Just Eat Takeaway.com. Firma odnotowuje ożywienie w Europie i spodziewa się w 2023 roku wyników lepszych od oczekiwanych.
Spadki sprzedaży w Just Eat Takeaway.com
W pierwszym kwartale 2023 roku Just Eat Takeaway.com, który w Polsce obecny jest pod marką Pyszne.pl, dostarczyło 227,8 mln zamówień, czyli o 14% mniej niż w 2022 roku. W tym czasie całkowita wartość sprzedaży, po 8% spadku, osiągnęła poziom 6,66 mld euro.
Najważniejszym rynkiem była w pierwszym kwartale Ameryka Północna, która odpowiadała za 2,62 mld euro sprzedaży. Następnie kolejno znalazła się: Północna Europa (1,91 mld zł), Wielka Brytania i Irlandia (1,54 mld zł) oraz Południowa Europa i region ANZ (580 mln euro).
Spośród rynków, na których obecna jest firma, największą stabilizację odnotowano w Północnej Europie (niewielki wzrost wartości sprzedaży) oraz Wielkiej Brytanii i Irlandii (spadek na poziomie 1%). Pozostałe regiony odnotowały w pierwszym kwartale dwucyfrowe spadki.
Firma liczy na odbicie
Firma pracuje na rzecz poprawy rentowności i spodziewa się 275 mln euro skorygowanego EBITDA w 2023 roku, wobec wcześniejszego celu na poziomie 225 mln euro. Just Eat Takeaway.com zdecydowało się także na wykupienie własnych akcji o wartości 150 mln euro. Proces rozpoczął się 19 marca i ma potrwać najpóźniej do końca roku.
"Nasze wysiłki na rzecz poprawy rentowności wyprzedzają plan, co pozwala nam podwyższyć cel Skorygowanej EBITDA na 2023 r. do około 275 mln EUR. Oczekujemy również, że do połowy 2024 r. wolne przepływy pieniężne staną się dodatnie" – zapowiedział Jitse Groen.
Foto: Jitse Groen, dyrektor generalny Just Eat Takeaway.com (mat. prasowe)