Lorenz dołącza do inicjatywy SBTi i rewiduje swoje cele klimatyczne

Lorenz dołącza do inicjatywy SBTi i rewiduje swoje cele klimatyczne

Właściciel marek Chrunchips, NicNac's czy Chipsletten zwiększa swoje ambicje w zakresie ochrony klimatu przystępując do Science Based Targets (SBTi). Grupa Lorenz zrewiduje swoje cele klimatyczne i zdefiniuje plany działania.

Science Based Targets to inicjatywa mająca za zadanie wspierać przedsiębiorstwa w ustalaniu naukowo uzasadnionych, ambitnych celów klimatycznych, aby ograniczać skutki globalnego ocieplenia. Dołączenie do SBTi przez Lorenz jest przejawem dalszym ambicji Grupy w kontekście ochrony klimatu.

Nowe cele klimatyczne Grupy Lorenz

Dotychczas Lorenz z powodzeniem zredukował emisje CO2 w zakresie 1 i zakresie 2, zmniejszając emisję o 27,3 % do końca 2021 roku. Dodatkowo firma przedstawiła swoje cele klimatyczne, zgodnie z którymi do 2030 roku chce zredukować emisję w zakresie 1 i 2 o 50% w porównaniu do 2019 roku. Celem długoterminowym producenta jest osiągnięcie zerowej emisji netto wzdłuż całego łańcucha wartości do 2045 roku.

Na tym jednak nie kończą się ambicje klimatyczne Grupy. Przystępując do SBTi, Lorenz idzie o krok dalej i ponownie zwiększa swoje ambicje w zakresie ochrony klimatu. Na podstawie kryteriów SBTi i przy wsparciu zewnętrznym przedsiębiorstwo rewiduje swoje cele klimatyczne i definiuje plany działania w celu stworzenia opartej na nauce strategii klimatycznej, która uwzględnia również zakres 3 - ponieważ to właśnie w obszarze surowców i materiałów opakowaniowych, tkwi największy potencjał redukcji, ale zarazem zmiana w tym obszarze jest wyzwaniem, ponieważ Lorenz może wywierać jedynie pośredni wpływ na otoczenie.

Cele krótko- i długoterminowe muszą być zatwierdzone przez SBTi.

Jesteśmy przekonani, że jako przedsiębiorstwo produkcyjne z branży spożywczej możemy wnieść istotny wkład w ograniczenie globalnego ocieplenia. Dlatego też przystąpiliśmy do inicjatywy Science Based Targets, w skrócie SBTi i tym samym zobowiązaliśmy się do wyznaczenia naukowo uzasadnionych, ambitnych celów klimatycznych.

Miriam Wollny, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Lorenz

SBTI to współpraca pomiędzy Carbon Disclosure Project (CDP), United Nations (ONZ) Global Compact, World Resources Institute (WRI) i World Wide Fund for Nature (WWF). Inicjatywa pomaga firmom wspierać paryskie cele klimatyczne, które mają na celu ograniczenie globalnego ocieplenia do poziomu poniżej dwóch stopni Celsjusza w stosunku do poziomu przedprzemysłowego. Poprzez proces walidacji SBTi określa, jak bardzo i jak szybko poszczególne przedsiębiorstwa muszą zredukować emisję gazów cieplarnianych, aby osiągnąć wyznaczone cele.


Foto: Lorenz

Reklama