Rynek mięsny jest największym segmentem polskiego przemysłu spożywczego. Według danych Pekao, w 2021 roku odpowiadał za 29,2% przychodów całego sektora spożywczego w Polsce, osiągając 71,8 mld zł wartości. Mięso jest kategorią całoroczną, jednak w okresie letnim bardzo często Polacy wybierają je na spotkania przy grillu. Według sondażu UCE Research i Grupy Blix, mięso znajduje się na "grillowych" listach zakupowych 83,6% Polaków.
Z tego raportu dowiesz się:
- Ile Polacy wydają na spotkania przy grillu i które produkty kupują.
- Ile mięsa jest produkowanego w Polsce i za jaki udział unijnej produkcji odpowiada Polska.
- Jaka jest wartość rynku alternatyw mięsa w Polsce.
- W którym kierunku podąża rynek mięsny i alternatyw mięsa w Polsce.
Grillowe wybory Polaków
Sezon grillowy trwa w Polsce od maja do sierpnia. Za nieoficjalny początek tego okresu uważa się długi weekend majowy. Według najnowszego Barometru Providenta, 48,8% badanych podczas tegorocznej majówki planuje grillowanie. Częściej tę odpowiedź wskazywali panowie (53,4%) niż panie (44,8%). Grillowanie największą popularnością cieszy się wśród grupy wiekowej 25-44 lat. Chętniej grillują też mieszkańcy wsi (55,9%) niż największych miast (34,9%) [1].