Woolworth próbuje swoich sił na polskim rynku. Dyskonter chce mieć 1000 sklepów w kraju

Woolworth próbuje swoich sił na polskim rynku. Dyskonter chce mieć 1000 sklepów w kraju

Niemiecka sieć domów handlowych Woolworth wkracza na polski rynek. Na początek dyskonter zapowiada trzy otwarcia jeszcze w maju br. Na tym się jednak nie skończy. Marka Woolworth chce otwierać w Europie od 15 do 20 sklepów rocznie. 

Na polskim rynku dyskontów robi się coraz ciaśniej. Pepco, TEDi czy Action zyskają kolejnego konkurenta. Obecna w Niemczech sieć dyskontów i domów towarowych Woolworth ma ambitne plany co do polskiego rynku. W sumie mowa o tysiącu nowych placówek.

Woolworth wchodzi do Polski

Woolworth to sieć dyskontów i domów towarowych, która działa w obecnej postaci od 2010 roku. W tej chwili liczy ponad 570 sklepów zlokalizowanych w niemieckich centrach miast i centrach handlowych. Ekspansja sieci niebawem obejmie także Polskę.

W maju 2023 roku Woolworth otworzy trzy pierwsze sklepy w Polsce. Będą zlokalizowane w Krakowie, Poznaniu i Warszawie. To jednak nie koniec, bo sieć już poszukuje miejsc pod kolejne placówki. Dyskonter stawia na dobrze uczęszczane miejsca w miejskich centrach handlowych lub specjalistycznych marketach. Obiekty, które powstają lub powstaną w naszym kraju, będą miały powierzchnię sprzedaży od 500 do 2 tys. mkw.

To nie jedyne wymagania dyskontera. Woolworth szukając nowych lokalizacji bierze pod uwagę zarówno nowe, jak i istniejące nieruchomości. Detaliście zależy na możliwie jak największej ekspozycji sprzedaży zewnętrznej przed lokalem oraz parkingu. 

Sieć Woolworth chce mieć tysiąc sklepów w Polsce

Pierwszy sklep pod szyldem Woolworth zostanie otwarty już 8 maja w Krakowie w parku handlowym Atut Galicyjska. Kolejne dwie placówki odwiedzimy już w kolejnych dniach maja. Jak jednak informuje Woolworth to na pewno niejedyne otwarcia  w 2023 roku.

Zarządzający marką Woolworth za realny uznają scenariusz wzrostu od 15 do 20 sklepów rocznie. W perspektywie średnio-terminowej chcą w Europie stworzyć sieć 5 tys. domów i punktów handlowych. Na polski rynek ma przypaść znaczna część z tego ambitnego planu, czyli 1000 sklepów.

Historia Woolworth – wszystko zaczęło się w Stanach

Woolworth to najszybciej rozwijająca się sieć domów towarowych w Niemczech. Choć współcześnie może kojarzyć się z naszymi zachodnimi sąsiadami, korzenie marki sięgają 1879 roku i Stanów Zjednoczonych Ameryki.

To właśnie w Pensylwanii Frank Winfield Woolworth, właściciel sklepu z artykułami gospodarstwa domowego, wpadł na pomysł, aby opatrzony cenami towar wyłożyć na ladzie. Tym samym dokonał rewolucji, wprowadzając standard bez którego trudno sobie wyobrazić współczesny handel detaliczny.

Marka Woolworth współkształtowała handel znany w obecnej formie już ponad 140 lat temu. Jesteśmy dumni, że będziemy mogli przenieść naszą odnoszącą sukcesy koncepcję sprzedaży detalicznej z Niemiec na polski rynek, który uznajemy za bardzo perspektywiczny biznesowo. Nie możemy się doczekać, aby zainspirować Polaków szerokim asortymentem, oferując bardzo dobre jakościowo produkty w uczciwych cenach, co jest szczególnie istotne w czasach wysokiej inflacji.

Radoslav Straka, dyrektor ds. sprzedaży w Woolworth Polska

Produkty w Woolworth

Woolworth to sieć, która w swoim asortymencie ma różnorodne produkty codziennego użytku w przystępnych cenach. Od tekstyliów i odzieży dla całej rodziny, przez AGD i elektronikę użytkową, na produktach drogeryjnych i dekoracyjnych skończywszy.

Wolumen produktowy wynosi w przypadku sieci średnio od 8 do 12 tys. artykułów na sklep, co czyni ją liderem pod względem szerokości oferty.

Sklepy Woolworth w Polsce – lokalizacje

Planowane otwarcia pierwszych sklepów sieci Woolworth:

  • 8 maja, Woolworth – Kraków, ul. Galicyjska 18.
  • 12 maja, Woolworth – Poznań, ul. Aleje Solidarności 47.
  • 26 maja, Woolwort – Warszawa, ul. Połczyńska 4.

Foto: mat. prasowe

Reklama