Niemiecka sieć domów handlowych Woolworth wkracza na polski rynek. Na początek dyskonter zapowiada trzy otwarcia jeszcze w maju br. Na tym się jednak nie skończy. Marka Woolworth chce otwierać w Europie od 15 do 20 sklepów rocznie.
Na polskim rynku dyskontów robi się coraz ciaśniej. Pepco, TEDi czy Action zyskają kolejnego konkurenta. Obecna w Niemczech sieć dyskontów i domów towarowych Woolworth ma ambitne plany co do polskiego rynku. W sumie mowa o tysiącu nowych placówek.
Woolworth wchodzi do Polski
Woolworth to sieć dyskontów i domów towarowych, która działa w obecnej postaci od 2010 roku. W tej chwili liczy ponad 570 sklepów zlokalizowanych w niemieckich centrach miast i centrach handlowych. Ekspansja sieci niebawem obejmie także Polskę.
W maju 2023 roku Woolworth otworzy trzy pierwsze sklepy w Polsce. Będą zlokalizowane w Krakowie, Poznaniu i Warszawie. To jednak nie koniec, bo sieć już poszukuje miejsc pod kolejne placówki. Dyskonter stawia na dobrze uczęszczane miejsca w miejskich centrach handlowych lub specjalistycznych marketach. Obiekty, które powstają lub powstaną w naszym kraju, będą miały powierzchnię sprzedaży od 500 do 2 tys. mkw.
To nie jedyne wymagania dyskontera. Woolworth szukając nowych lokalizacji bierze pod uwagę zarówno nowe, jak i istniejące nieruchomości. Detaliście zależy na możliwie jak największej ekspozycji sprzedaży zewnętrznej przed lokalem oraz parkingu.
Sieć Woolworth chce mieć tysiąc sklepów w Polsce
Pierwszy sklep pod szyldem Woolworth zostanie otwarty już 8 maja w Krakowie w parku handlowym Atut Galicyjska. Kolejne dwie placówki odwiedzimy już w kolejnych dniach maja. Jak jednak informuje Woolworth to na pewno niejedyne otwarcia w 2023 roku.
Zarządzający marką Woolworth za realny uznają scenariusz wzrostu od 15 do 20 sklepów rocznie. W perspektywie średnio-terminowej chcą w Europie stworzyć sieć 5 tys. domów i punktów handlowych. Na polski rynek ma przypaść znaczna część z tego ambitnego planu, czyli 1000 sklepów.
Historia Woolworth – wszystko zaczęło się w Stanach
Woolworth to najszybciej rozwijająca się sieć domów towarowych w Niemczech. Choć współcześnie może kojarzyć się z naszymi zachodnimi sąsiadami, korzenie marki sięgają 1879 roku i Stanów Zjednoczonych Ameryki.
To właśnie w Pensylwanii Frank Winfield Woolworth, właściciel sklepu z artykułami gospodarstwa domowego, wpadł na pomysł, aby opatrzony cenami towar wyłożyć na ladzie. Tym samym dokonał rewolucji, wprowadzając standard bez którego trudno sobie wyobrazić współczesny handel detaliczny.
Produkty w Woolworth
Woolworth to sieć, która w swoim asortymencie ma różnorodne produkty codziennego użytku w przystępnych cenach. Od tekstyliów i odzieży dla całej rodziny, przez AGD i elektronikę użytkową, na produktach drogeryjnych i dekoracyjnych skończywszy.
Wolumen produktowy wynosi w przypadku sieci średnio od 8 do 12 tys. artykułów na sklep, co czyni ją liderem pod względem szerokości oferty.
Sklepy Woolworth w Polsce – lokalizacje
Planowane otwarcia pierwszych sklepów sieci Woolworth:
- 8 maja, Woolworth – Kraków, ul. Galicyjska 18.
- 12 maja, Woolworth – Poznań, ul. Aleje Solidarności 47.
- 26 maja, Woolwort – Warszawa, ul. Połczyńska 4.
Foto: mat. prasowe