Frisco oferuje friscontowe ceny, a Auchan otwiera hiperdyskont. Czy handel się "dyskontyzuje"?

Frisco oferuje friscontowe ceny, a Auchan otwiera hiperdyskont. Czy handel się "dyskontyzuje"?

"Hiperdyskont" czy "Friscontowe ceny" to twory, które już teraz funkcjonują na rynku handlowym. W dobie wysokiej inflacji konsumenci coraz częściej zwracają się w kierunku dyskontów, które oferują niższe ceny. Inne formaty sklepów nie pozostają wobec tego faktu obojętne.

Dyskonty wygrywają na polskim rynku

Według badania NielsenIQ "Thought Leadership Report on Consumer Outlook 2023", aż 58% Polaków obawia się wzrostu cen żywności, a 60% czuje, że już żyje w recesji. 

Rosnące ceny skłaniają konsumentów do poszukiwania oszczędności. A te znajdują m.in. w sklepach dyskontowych. Już niemal co drugi (49%) polski konsument przyznaje, że robił zakupy w dyskontach. Niemal tyle samo (44%) aktywnie śledziło promocje, a co trzeci zaczął wybierać marki własne. 

Dane NielsenIQ pokazują ważne przewagi dyskontów, które skupiają swoją ofertę na markach własnych. Polakom mogą kojarzyć się one ze sposobami na oszczędzanie i najlepszym stosunkiem jakości do ceny. Nic więc dziwnego, że rynek ma przed sobą spory potencjał. Euromonitor International prognozuje, że sklepy dyskontowe odnotują największy wzrost w kanałach spożywczych w Polsce, który w ciągu najbliższych 5 lat osiągnie rocznie 4% tempo. 

Auchan otwiera hiperdyskonty

Rynek handlowy nie pozostaje obojętny wobec zmian. Pozostałe formaty handlowe próbują dostosować się do trendów, by nie stracić klientów. Auchan w Rumunii postanowił na przykład otworzyć "hiperdyskont". To nowy koncept, który detalista wprowadził w przebudowanych hipermarketach. 

Asortyment Auchan Discount, bo pod taką nazwą występuje nowy koncept, ma składać się w 60% z produktów spożywczych i 40% produktów non-food. Około jednej trzeciej asortymentu będą stanowić marki własne Auchan, a produkty (w miarę możliwości) będą wystawiane w sklepach na paletach.

Sklep Auchan Discount w Rumunii (mat. prasowe)

Na początek sieć zdecydowała się na otwarcie dwóch sklepów koncepcyjnych w formacie hiperdyskontu. Auchan łączy w nich cechy typowe dla dyskontów – jak duży udział marek własnych o niskich cenach, produkty wystawione na paletach – z tymi charakterystycznymi dla hipermarketów – jak szerokie alejki, duża powierzchnia sprzedaży, szeroka oferta produktowa.

"Friscontowe" ceny w sklepie online

Przykładów "dyskontyzacji" możemy już szukać także bliżej, a dokładnie w polskim e-commercie Frisco.pl. E-supermarket właśnie wystartował z kampanią marketingową, w ramach której w sklepie online powstała dedykowana strefa "dyskontowych cen na Frisco.pl".

W ramach akcji sklep online obniża ceny wybranych produktów i umieszcza je w nawiązującej do nazwy dyskontów strefie "Friscontowych cen". 

Frisco połączył nazwę swojego sklepu ze słowem dyskont. Wyszły "Friscontowe" ceny (frisco.pl)

Foto: Auchan

Reklama