Grupa Maxima w 2022 roku zwiększyła przychody o 14,9% rok do roku. Najwyższy wzrost, bo wynoszący aż 31,7% rok do roku w złotych (28,3% w euro) odnotowano w Polsce.
Grupa Maxima jest właścicielem sieci sklepów Maxima w krajach bałtyckich, Stokrotka w Polsce, T-Market w Bułgarii, a także sklepu internetowego Barbora, który działa w krajach bałtyckich i Polsce.
Polska głównym kierunkiem rozwoju
Przychody Grupy Maxima po 14,9% wzroście osiągnęły poziom 5,15 mld euro w 2022 roku. W tym czasie polski rynek wygenerował 1,39 mld euro przychodów, znacznie przewyższając tempo wzrostu Grupy.
W ubiegłym roku przychody Stokrotki wyniosły ponad 6,53 mld zł. Jednocześnie sprzedaż like for like w sklepach sieci wzrosła w tym okresie o 20,6%. Podczas minionych 12 miesięcy Grupa Maxima koncentrowała się ekspansji swoich sieci. Polska pozostała jednym z głównych krajów ekspansji.
Ile sklepów ma Stokrotka w 2023 roku?
W 2022 roku Stokrotka otworzyła 126 sklepów, kończąc rok z 916 placówkami. Stokrotka zwiększyła liczbę lokalizacji m.in. w wyniku finalizacji transakcji przejęcia lokalnej sieci sklepów, działającej w województwie mazowieckim.
Maxima inwestuje w Stokrotkę
Jak pokreśla firma, Polska jest jednym z głównych kierunków rozwoju Grupy, co wiąże się ze znacznymi inwestycjami w ten region. Ekspansji obecnej w kraju sieci sklepów Stokrotka towarzyszyły w minionym roku inwestycje w zakresie logistyki. W tym czasie otwarto nowe centrum dystrybucyjne w Teresinie oraz rozpoczęto również budowę kolejnego centrum dystrybucyjnego w Rzeszowie.
Inwestycje Stokrotki dotyczyły w znacznej mierze także formatów, zgodnie z którymi sieć chce rozwijać swoje sklepy. W 2022 roku dopasowano do nich 170 placówek. Dotyczyło to zarówno nowych lokalizacji, jak i tych poddawanych remodelingowi. Celem wprowadzanych zmian standaryzacyjnych, m.in. w zakresie asortymentu i wyglądu sklepów, jest zapewnienie klientom jak najlepszej cenowo i jakościowo oferty oraz bardzo dobrego doświadczenia zakupowego.
Znaczne wzrosty sprzedaży marek własnych
Grupa Maxima konsekwentnie zwiększa udział marek własnych w ofercie. W porównaniu do 2021 roku w 2022 całkowita sprzedaż marek własnych wzrosła o prawie 24%, a w Polsce aż 1,6-krotnie.
Stokrotka w minionym roku inwestowała ponadto w rozwiązania zapewniające klientom możliwość tańszych zakupów. Sieć z sukcesem wprowadziła na rynek aplikację mobilną Nasza Stokrotka, z której na koniec 2022 roku korzystało ponad milion użytkowników.
Foto: mat. prasowe