Światowy potentat, sieć sklepów 7-Eleven, ogłosił właśnie swoją europejską ekspansję. Wśród krajów, którymi interesuje się detalista znajduje się także Polska. Wiele wskazuje na to, że Żabka zyska równego rywala.
7-Eleven to amerykańska sieć sklepów convenience, która liczy już ponad 80 tys. placówek w 19 krajach. Czyni ją to największą siecią sklepów ogólnospożywczych, która średnio co dwie godziny otwiera nową placówkę.
7-Eleven w Polsce?
Znany na całym świecie szyld 7-Eleven już wkrótce może pojawić się także w Europie Środkowo-Zachodniej. Jak podaje "Retail Detail", detalista przygotowuje się do wejścia na kilka europejskich rynków. Sieć rozpoczyna proces od znalezienia doświadczonych franczyzobiorców, którzy otworzą oddziały w niektórych częściach Europy Zachodniej.
Według informacji "Lebensmittel Zeitung", mowa w szczególności o Niemczech, Francji, Irlandii, Włoszech, Hiszpanii, Turcji, Wielkiej Brytanii oraz Polsce. Sklepy 7-Eleven mogą pojawić się także w Austrii i Szwajcarii. Detalista rezygnuje natomiast z krajów Beneluksu, czyli Belgii, Niderlandów i Luksemburga.
To kolejny krok 7-Eleven w Europie
Sklepy pod szyldem 7-Eleven są już obecne w 19 krajach. Sieć jest znana nie tylko w Stanach Zjednoczonych czy Japonii, ale również w wybranych regionach na europejskim rynku. Zapowiadana ekspansja będzie zatem kolejnym ruchem detalisty, który swoje sklepy ma już w Szwecji, Norwegii oraz Danii.
Przy spełnieniu założonych celów ekspansji europejskiej, wkrótce sklepy 7-Eleven moją pojawić się także w kolejnych ośmiu państwach.
Światowy gigant wykorzysta europejski potencjał
Sieć sklepów 7-Eleven wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, gdzie pod tą nazwą po raz pierwszy zadebiutowała w 1946 roku, by odzwierciedlić nowe godziny otwarcia (od 7:00 do 23:00). Obecnie sklepy pod tym szyldem najczęściej są otwarte przez 24 godziny na dobę. Na ten moment 7-Eleven jest już obecne na 19 rynkach w różnych regionach świata, w tym w Ameryce Północnej, Europie Północnej, Australii czy Azji.
Wejście 7-Eleven do Polski może oznaczać spory problem dla sieci sklepów Żabka, która na ten moment nie posiada równego sobie rywala na rynku. Licząca w Polsce ponad 9 tys. sklepów sieć convenience opiera swoją ofertę na zbliżonym asortymencie co 7-Eleven. Obie sieci budują także swoją przewagę na ilości sklepów oraz ich godzinach otwarcia.
Jakich franczyzobiorców szuka w Europie 7-Eleven?
W pierwszej kolejności sieć 7-Eleven poszukuje osób doświadczonych. Mowa o franczyzobiorcach, którzy już prowadzą jakiś biznes detaliczny, gastronomiczny lub hotelarski.
Na czym polega franczyza z 7-Eleven? Detalista prowadzi już działania franczyzowe na arenie międzynarodowej. Jak podaje sieć, inwestycja kapitałowa kandydata uzależniona jest od kilku czynników, takich jak liczba sklepów do rozbudowy czy aktualne portfolio biznesowe kandydata.
Foto: mat. prasowe